• Glindra

    Nån mer med denna konstiga känsla

    Efter att jag födde barn för 5 år sen har hela min kropp blivit helt urkonstig. Jag har i intervaller jätteont i bröstet (ut i armarna och upp i ansiktet, nästan samma symptomer som hjärtinfarkt. Har dock blivit undersökt för detta grundligt och med säkert 50 EKG. Allt visar normalt, t o m bättre än normalt. Utöver smärtan så får jag även fruktansvärt obehagliga flushar i kroppen som ger en yrselkänsla och ett äckligt sug i magen och bröstkorgen. PAnikångest tänker ni säkert nu, men det är något annat och har med smärtan att göra.

    Det måste ju finnas någon mer i denna värld som har liknanade symptomer, men det verkar inte så på läkarna för numera handlar det om att det sitter i huvudet enligt dom och den inställningen har varenda läkare med en gång jag träffar dom p g a att det står så i journalerna som dom läst innan mitt besök. Jag blir snart tokig på detta. Känner även förresten att det sticker i näsan innan dom här flusharna kommer. Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Nån mer med denna konstiga känsla
  • Brudgummarna

    Min halsbränna kan ibland vara precis sådär. Just med stickningar i näsan, blodrush, yrsel och sug i magen. Ibland hjärtklappning också.

    Fast sedan så får jag några timmar (ibland uppåt 12h) alltid dålig mage också och det verkar du slippa så det kanske inte är relaterat.

    Jag fick också göra några ekg:n innan jag förstod vad det var. Fast inte så många som dig utan bar tre st över 4 år.

    Det som gjorde att jag inte förstod att det var halsbränna var att jag trodde att man behövde ha sura uppstötningar och må tydligare illa än vad jag gjorde men det stämmer ju inte. Dessutom så var/är det inte kopplat till vad jag äter utan fler faktorer så det var svårdiagnosticerat.

    Jag har haft panikångest några gånger i mina tonår och det var inte alls likadant utan kopplat till oro och ångest på ett helt annat sätt.

    Det läkare sa till mig när de inte alls förstod vad som hände mig var att det givetvis var obehagligt för mig när det hände och att det mycket väl kunde vara något fysiskt men eftersom de inte hittade vad det var så var det inte i dåläget så var det inget akut farligt och det stämde ju verkligen. Tids nog blev symtomen mkt värre och mer specifika och jag kunde få en behandling som fungerade.

    Hoppas du får klarhet i dina symtom!

  • Glindra

    Känner igen mig i mycket av det du skriver. Händer allt som oftast att jag faktiskt blir dålig i magen i samband med detta. Men trodde väl kanske att det mer var för att jag mådde dåligt.

    Vad skönt att höra att det faktiskt finns andra som kännt liknande. Det där med ångesten är precis som jag känner också, något annat än den vanliga panikångesten.

    Får man fråga vad det var för behandling du fick? Skulle vara underbart att kunna gå till läkaren och be att få prova något och ännu underbarare om det fungerade.

Svar på tråden Nån mer med denna konstiga känsla