Hjälp, kalla fötter!!!
Jag har tvekat länge att skriva det här inlägget, men jag tror att jag har kommit till en punkt när jag faktiskt inte vet vad jag ska göra, eller om jag borde göra något alls egentligen. Jag funderade även på att registrera mig med ett annat alias för att skriva det här, men om jag inte ens kan stå för vad jag känner på ett internetforum där ingen kan lista ut min riktiga identitet, hur ska jag då kunna deala med detta i verkligheten? Nej, dags att vara rakryggad, so here goes...
Jag har fått kalla fötter.
Inte över min blivande man, han är helt fantastisk, vi är kära, har kul ihop och hjälper varandra med det som är jobbigt.
Men jag har kalla fötter över bröllopet. Jag har tänkt och tänkt och kommit fram till att jag ville gifta mig av fel orsaker. Jag var deppig och kände att mitt liv inte kom någon vart och såg (omedvetet, såklart) ett bröllop som ett sätt att få vara på väg någonstans, tror jag.
Sedan vi bestämde datum har jag det hänt mycket, jag har fått ett nytt jobb som jag ääälskar och som går bra, vi har fått en ny bostad som jag ser fram emot att flytta in i... Kort sagt, livet är fantastiskt som det är och jag tycker inte alls det är viktigt att gifta sig, i alla fall inte just nu. Vårt liv och vårt förhållande är underbart ändå.
I takt med att jag själv börjar se vilka motiv jag hade från början känns allt med bröllopet så... onödigt. Visst, det ska bli kul och så, men varför gör vi det här egentligen? Min blivande man är som sagt helt rätt för mig, men är det rätt för oss att gifta oss, och att göra det nu?
Vi har, med något undantag, fått översvallande positiva reaktioner från familj och vänner. Jag hoppas och tror att i alla fall någon hade haft mod att ta ett snack med mig om de tyckte att jag tog ett dåligt beslut, men jag vet inte... Kanske är jag för styrd av vad "andra" tänker om mig/oss?
Jag ska nu gå och lägga mig och sova på saken. Kanske borde jag göra något eller bestämma mig för att inte göra något. Kanske känns det bättre imorgon när jag har satt ord på känslorna och fått bearbeta lite...