tips på mousserande till välkommsskålen som man kan köpa i tyskland
skall åka över till tyskland o handla spriten, behöver tips på mousserande vin som kan vara gott till välkomstskålen.
skall åka över till tyskland o handla spriten, behöver tips på mousserande vin som kan vara gott till välkomstskålen.
Det finns ju väldigt många olika sorters mousserande både i prisklass och kvalitet. Vill ni ha champagne eller går det bra med ett mousserande från annat land?
En riktigt billig mousserande som är god är Chapel Hill, lite högre pris finns ju på cava som Freixenet eller Cordoníu, den italienska Rotari är också bra tycker jag. Annars är ju både Bollinger, Lanson, Moët, Pol Roger, Taittinger och Gula Änkan bra klassiker, men lite dyrare förstås.
Tänk bara på att nu när euron är så dyr så kanske det inte lönar sig att åka till Tyskland. Dessutom får man lämna tillbaka oöppnade flaskor till Systemet.
Vi ska också handla alkohol i Tyskland. Dock inte vin/champagne. Enligt de priser jag sett skiljer det sig bara några kronor och något var t.o.m dyrare. Fördelen med systembolaget är ju också att det går att lämna tillbaka om det blir över.
www.border-shop.dk/BorderShopFront/Front_DK
Glömde skriva att jag fick tips på systemet igår om ett mousserande vin som är så nära champagne som det går att komma. Cremant de Bourgogne som kostar 92kr. Vi har tänkt att göra blindtest på nyår med detta och det mkt billigare chapel hill ;)
Vi köper all alkohol i Tyskland, förutom mousserande. För som starlet2 skrev är det inte billigare där. Ett tips är Chapel Hill. Det är supergott och billigt, typ runt 50-lappen i Sverige. Ett annat gott är Jacob Creeks mousserande som inte heller är så dyrt.
Slår också ett slag för Chapel Hill! Klart det mest prisvärda mousserande som finns.
I Tyskland lönar det sig att köpa annan alkohol, särskilt bag-in-box varianter är prisvärda, men som sagt är det ju en stor fördel med systembolaget att man kan lämna tillbaka överblivna flaskor.
Jag vill starkt rekommendera ett cava som heter Anna de Codorníu. Kostar runt 90 kr flaskan på systemet och är ett grymt prisvärt mosserande vin. Anna de Codorníu kommer typ från spaniens "champagne" distrikt
Grymt gott =)
Hej starlet: jag vet inte vad du har tittat på för priser men det är ju sjukt billigt i Tyskland! Mycket billigare än systembolaget.
Cordoníu eller Rotari Rosé är nog mina favoriter av de som nämnts tidigare i tråden, av budget sorterna.
Även Carrington är bra, snygg flaska också.
Annars är det Lanson Rosé! Yummy!
Om du kör till bordershopen så lägg till 10 minuter på det och du hamnar i Burg och där hittar du:
Sky
Aldi
Fleegaard
Calles
och alla mindre butiker som är lokala,detta ligger precis när du kommer in i Burg alltså kan man inte missa det.
Googla namnen på butikerna
Synd att svenska kronan är så svag mot den danska för man passerar en hel del butiker på vägen.