• mattiasmarie

ni som ska ha jordgubbar eller fruktspett till champagnen

hur har ni tänkt göra helt praktiskt, ska ni ha små tallrikar/skålar/servetter eller skall gästerna ha jordgubbarna i handen, tänkte på fläckar o så. om man gör fruktspett på tex jordgubbar,vindruvor melon blir det bäst o göra det samma dag o inte dagen innan, eller... hur skall ni göra.

• Svar på tråden ni som ska ha jordgubbar eller fruktspett till champagnen
  • Luucie

Du kan göra fruktspett med hela saker typ jordgubbar, vindruvor, physalis etc dagen innan och bara lägga på ett uppläggningsfat och täcka med plast.

Men frukt som ska skäras upp måste göras samma dag för den kan vätska ur sig och bli torr på ytan.

• suzem

Om man har tex hela jordgubbar, vindruvor, physalis på ett spett, och man inte skär upp dom, då kan man väl göra det dagen innan eller?

Luucie skrev 2008-12-17 20:57:22 följande:
    Du kan göra fruktspett med hela saker typ jordgubbar, vindruvor, physalis etc dagen innan och bara lägga på ett uppläggningsfat och täcka med plast.Men frukt som ska skäras upp måste göras samma dag för den kan vätska ur sig och bli torr på ytan.
  • Luucie

Ja och det var precis det jag skrev

• suzem

ja ursäkta då för att jag ställde en fråga

Luucie skrev 2008-12-20 12:20:31 följande:
    Ja och det var precis det jag skrev
  • VINTERBRUD 090214

Ett tips
    Vi ska ha chokladfontän på kvällen med frukter som man kan doppa. Vi har köpt som "tråg" som man kan lägga sitt doppade spett i.
    Typ såna som man får när man äter korv o mos.

• shakynose

VINTERBRUD 090214 skrev 2008-12-20 19:24:22 följande:

Ett tipsVi ska ha chokladfontän på kvällen med frukter som man kan doppa. Vi har köpt som "tråg" som man kan lägga sitt doppade spett i.Typ såna som man får när man äter korv o mos.
    Vad lyxigt! Får man fråga hur många gäster och hur stor fontän?
  • Luucie

Ja vad underbart med fontän! Jag var också inne på det. Men det kostar hur mycket som helst att hyra...
    Har ni en egen eller?

Man kan doppa mjuka godisar också, det är smarrigt. Typ marsmallows eller marsipan.

• VINTERBRUD 090214

Ja det känns lyxigt med en fontän.
    Hade förmånen att få köpa en fontän från tjejen som jag köpte min klänning av.
    Fick fontän, choklad och tråg för 600kr.
    De hade bara använt fontänen till sitt bröllop.

Vi blir ca 65 st på bröllopet.
    Ja fontänen kanske är typ en halvmeter hög.

Det blir att doppa både frukt och godis.

Kommer att sälja fontänen sen så det är bara att hålla utkik

Svar på tråden ni som ska ha jordgubbar eller fruktspett till champagnen