• lena30

    Yasmin yasminelle, ytliga blodkärl

    Hej

    Jag har ätit Yasmine ca. 2 år. Första gången jag började så märkte jag att jag fick små ytliga blodkärl på benen. Då tänkte jag att det kanske berodde på att jag börjar bli äldre.. Jag slutade efter ett tag för att jag ville vara "fri" från p-piller. Då fick jag fet hy, fett hår, kände mig allmänt kass. Därför började jag igen. Då märkte jag allt fler små blodkärl som uppenbarade sig. Jag börjae kolla runt på nätet och ser att fler skrivit om ytliga blodkärl som biverkning av Yasmine.

    Har varit hos barnmorska och de förstår inget men tycker jag ska byta till Yasminelle. Är det någon som fått ytliga blodkärl pga Yasminelle? Jag vill verkligen inte ha fler ytliga blodkärl!

  • Svar på tråden Yasmin yasminelle, ytliga blodkärl
  • Tooticki

    Jag äter Yasminelle och har inte upplevt några biverkningar.

    Ta kontakt med en gynekolog om dina besvär innan du byter.

  • Snuttis2

    jag åt yasmine under något år...jag hade då haft problem med mina nuvarnde p-piller-pms, kräkningar, svimmningar och svullna ben med mycket pirrningar i benen..jag var livrädd för blodproppar ((även om jag inte enligt barnmorskorna låg i någon riskgrupp..))men det blev inget bättre när jag bytte till yasmine....så jag slutade
    idag har jag ganska kraftiga ådernät på ena benet men de har inte blivit större sedan jag slutade på p-piller..+ att alla konstiga symtom försvann...idag äter jag minipiller-de är utan östrogen och jag mår prima :)

  • lena30

    Tack för svar!
    Tror jag testar yasminelle och om inte de funkar gör jag ett sista försök med minipiller. :)

Svar på tråden Yasmin yasminelle, ytliga blodkärl