• JPerlestam

Nägon här som har haft löshår, slet det mycket på ert eget hår?

Jag gjorde extensions till mitt bröllop den 6 december eftersom jag alltid velat ha långt lockigt hår! Mitt eget hår är tunt och ganska risigt och är omöjligt att få långt på naturlig väg. Nu hade jag från början tänkt ta ut håret efter nyår men saken är den att jag älskar det! Jag känner mig som en helt ny människa och självfötroendet har verkligen fått sig en knuff uppåt. Låter kanske löjligt för många men så är det!

Så därför undrar jag, ni som har/haft löshår, har det förstört ert egna hår mycket, jag vill ju inte behöva klippa av allt mitt eget den dagen jag tröttnar på att sköta löshåret. Mitt är isatt med vax.... Tacksam för svar, positiva som negativa!

• Svar på tråden Nägon här som har haft löshår, slet det mycket på ert eget hår?
  • Ninnispinnis

Jag hade extensions med keratinvax, jag tog ut dem efter två månader. Mitt hår (också tunt) verkar inte ha tagit skada, men jag valde att inte sätta om dem eftersom jag tyckte det var lite för mycket jobb med håret... Har dock behållt slingorna, får se om de åker på någon annan gång.

Tror dock det är viktigt att ta ut dem hos ett proffs, annars rikskerar man att skada håret ordentligt. Det är visst oftast då det blir förstört, plus att om slingorna är långa och tunga så sliter det ju mer på det egna håret som det är fäst vid.

• MulleNuh

Jag har haft med keratinwax. Jag hade väl i det i kanske 2 månader också.. För det första så var det superobekvämt tyckte jag och sen efter nån månad blev det väldigt fult.

Men jag tror inte mitt egna hår blev så slitet..

• Vill nu

Vad har du satt med för metod? Min erfarenhet är att tejp är skonsammast mot håret.
    Keratinvax är väldigt olika för oliak personer. En del hår tar jätemycket stryk av det (speciellt om man inte låter en frisör ta ut dem), medan de för en del är bästa metoden!
    Men det ser du ju direkt du tar ut dem, hur håret kännns!

• Vill nu

såg just att det var satt med vax! Ibland läser man som en kråka!
    Men be din frisör att kolla hur det ser ut när du plockar ut dem! Om det verkar jättenött kan du ju låta håret vila ett tag innan du sätter in dem på nytt!

• MulleNuh

Ja precis. Jag fick lösa upp dom med aceton! Inte det mest skonsamma.

Vill nu skrev 2008-12-17 10:49:35 följande:

Vad har du satt med för metod? Min erfarenhet är att tejp är skonsammast mot håret.Keratinvax är väldigt olika för oliak personer. En del hår tar jätemycket stryk av det (speciellt om man inte låter en frisör ta ut dem), medan de för en del är bästa metoden! Men det ser du ju direkt du tar ut dem, hur håret kännns!
  • harthurs

Aaa jag har haft loshar.. and I LOVE IT!!! Nar jag tog ut det kande jag mig naken.. helt arligt..! Jag hade extensions i i 5 manader (haft det 2 ganger och 5 manader varje gang) och nar det var dags att ta ut dem visste jag inte hur jag skulle gora. Men med aceton och bomull och en tang gick det. Men OJ sa konstigt det kandes efterat! Forlorade inte sa mycket har dock..

Nar jag gifte mig (NOvember) ville jag sa garna ha extensions igen men planboken ville inte detsamma....... SA jag bestallde Clip-ons fran internet.. SHIT va nojd jag blev!! Fargen matchade precis, akta har och jag kan satta in det nar jag vill vara extra fin! OCH sa mycket billigare an att gora vax-extensions.

• harthurs

Ska lagga upp en bild pa mitt har nar jag gor mig i ordning

• momi boki

jag satte med kreatin vax o fick tyvärr den största bieffekten man kan få(tappade hår) 2 st slingor lossnade ur mitt hår o tog med sig mitt egna hår! vaxet hade dödat mitt hår tydligen enligt frisören o de kan hända inte ovanligt enligt henne!tog bort mina direkt då! nu har de gått 2 år sen! o testade att sätta in äkta hår med hjälp av micro ringar haft dem i 1.5 månad ca nu o inte några problem alls! men de är inte skönt!!!!! kliar sticks osv =) men vill man vara fin får man lida pin

• Snuttis2

hej
    jag hade långt löshår som en kul grej förra året..en kompis flättade in dem och det blev super bra..lite öm i hårbotten i början men skitsnyggt-en frissa fick klippa till dem då jag köpt färdiga längder i en butik i stockholm. de satt några månader sen tog jag bort dem..vill inte påstå att det slet särskilt mycket och ändå har jag väldigt skört hår...:)

• JPerlestam

Tack för alla svar! Jag har bestämt mig för att se hur mitt hår ser ut den dagen det är dags att fästa om löshåret. Är det ok i kvaliten fortfarande så behåller jag håret, värt pengarna och besväret är det iaf =).

• Red Danger

kan jag hoppa in och fråga lite hur mycket det kostar med löshår?

har själv väldigt tunnt hår, och fantiserar mig ha stor tjovk exotisk fläta med juveler och blommor i på bröllopet... men kostnaderna för att sätta in håret och ta ut det har jag ju ingen aning om...

• Snuttis2

hej jag köpte mitt löshår i en butik i centrala stockholm .Det var ""långt"" hår..skit kommer inte ihåg varifrån det kom men det var äkta vara..jag behövde inte använda hela förpackningen men den kostade någonstans runt 600-700 kr ...eftersom min kompis satte i det blev det en billig deal....

• Tindragull

Var beställde du de där clip-ons då? Vill också gärna ha mer hår på vår dag, men löshår är ju så sketans dyrt!

harthurs skrev 2008-12-17 11:26:54 följande:
    Aaa jag har haft loshar.. and I LOVE IT!!! Nar jag tog ut det kande jag mig naken.. helt arligt..! Jag hade extensions i i 5 manader (haft det 2 ganger och 5 manader varje gang) och nar det var dags att ta ut dem visste jag inte hur jag skulle gora. Men med aceton och bomull och en tang gick det. Men OJ sa konstigt det kandes efterat! Forlorade inte sa mycket har dock..Nar jag gifte mig (NOvember) ville jag sa garna ha extensions igen men planboken ville inte detsamma....... SA jag bestallde Clip-ons fran internet.. SHIT va nojd jag blev!! Fargen matchade precis, akta har och jag kan satta in det nar jag vill vara extra fin! OCH sa mycket billigare an att gora vax-extensions.
  • ario

jag köpte mitt på safari i göteborg, köpte den för 400kr och sedan sydde jag fast det med 6 clips, men på bröllopet ska jag klippa 6 bitar av håret och sätta fast det med clips!

sen är det frisören som sköter resten...

• Ninnispinnis

Jag betalade 1950 kr (har jag för mig) för ca 65 slingor med keratinvax.

• JPerlestam

Jag betalade 2900 kr för 125 slingor europeiskt hår isatt med keratinvax.... =)

• Red Danger

oj vilka olika summor!
    men att göra själv tror jag blir ganska lätt
    känner ganska många hårfrisörer ;)

• valkyriana

Jag har gjort två varianter. Faker maker: med små fläter som man syr in håret. Slet extemt på håret eftersom det tovade sig då flätorna skulle ut. Har tejp nu och det är mycket mer skonsamt.

Svar på tråden Nägon här som har haft löshår, slet det mycket på ert eget hår?