• L och M

Hur berättade ni för familjen?

Vi ska gifta oss 19 Juni 2009, tänkte berätta för familjen på jul. Men skulle vara roligt att berätta på något speciellt sätt, kanske ge dom någon present med antydan....

Hur har ni gjort?

Vill gärna höra massa förslag.

• Svar på tråden Hur berättade ni för familjen?
  • sokkerstruten

vi gjorde så att vi köpte en bok som heter "Att hålla tal"! En bok som handlar om hur man håller olika tal m.m av hon som är så känd för sina etikett regler... kommer inte ihåg vad hon heter!

I boken skrev vi eller (ni i detta fallet) på insidan...

Datumet är bestämt, Ringen är köpt, kyrkan är bokad!
    Nu är det bara för att att börja öva,
    ni har till den 19 juli 2009 på Er!

Många kramar

• sokkerstruten

Min sambos mamma fyllde år så vi slog in den som vilken present som helst och gav den till henne i födelsedagpresent! Det var lite kul!

• Vill nu

Vi skickade inbjudan som kort! Gissa om alla blev överraskade.

• Emmeli o Markus

jag hade tänkt att vänta tills inbjudningskorten skulle skickas (om typ 14-15 månader. Är ute i gooood tid ) men kunde inte hålla mej så jag skickade en länk till vår sida här på BT till mamma min via msn nyss:) Hon blev ganska så paff

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Emmet99

vi sade att vi hade något att berätta. SAMTLIGA som fick höra dessa ord sade "jaså, ska ni ha barn?" hahaha

• momi boki

i min familj har vi mycket humor så jag sa till mamma nej fan jag ska gifta mig! lika br aatt passa på medans man har en som ör frivillig man vet aldrig när man hittar en ny! mamma skratta o sken upp o va redan i full gång med alla dessa planer! men resten av alla får vänta 4 månader innan koreten skickas ut

• Sååå lurade

Vi ger våra familjer sina inbjudningar på julafton. Vi firar inte med samtliga, men vi ska ge min familjs inbjudningar till Brorsan, han kan hålle det hemligt tills det är dags...

• Svanboet

Jag och min m2b har ju inte bestämt när vi ska gifta oss än och det datumet blir en hemlis tills inbjudningarna går ut. När vi förlovade oss skickade vi ut ett mail med en bild på ringarna och skrev nått i stilen med att ... Datum, gick hmhm ner på knä och öppnade den mest fantastiska ask och erbjöd hmhm denna fantastiska ring. I och med detta har vi förlovat oss!

Kanske inte jätteroligt men det blev en del samtal den dagen kan vi säga.

• F A M E

Vi funderar på att ev köpa ett brudpar som typ står på tårtan och slå in som julklapp åt våra föräldrar.

Vet annars inte riktigt ur man ska berätta en sådan grej med ord utan att de blir/låter fel.

• Juni2009

TS!
    Vi har valt samma datum!
    Vi ska oxå gifta oss den 19 juni.

Lite sent men vill bara berätta hur vi gjorde.
    Vi fixade julkort/inbjudenkort i en samma kort (4 sidor)

De första sidor önskade vi dom godjul och gott nytt år sen kommer inbjuningskort så dom blev väldig överraskade!

Fortfaranden idag får vi reaktioner från vänner o släkter när dom har läst inbjudningskort.

Svar på tråden Hur berättade ni för familjen?