• Evangeline

Klädda knappar....

Jag håller på att spåna ihop min klänning och vill ha små-små klädda knappar i ryggen. MEN! Det verkar omöjligt att hitta sådana! Är det någon som vet?
    Jag bor i Norrköping.

• Svar på tråden Klädda knappar....
  • Piff

Det vanligaste är att man låter klä knappar. Tor nästan inte att du kan få tah på färdigklädda. Du vill ju ha rätt tyg dessutom. Ta kontakt med någon sybehörsaffär de brukar kunna klä dem åt en om man inte vill göra det själv.

• marian

Det finns knappar man klär själv, med tyget som klänningen är i. Jag vet att de har en maskin som klär knappar på NK i Stockholm också.

• geef

Hej!
    Celebra Tyger på Hospitalsgatan( ? ), Norrköping, klär in knappar för 6kr/st och uppåt beroende på vilken storlek det ska vara på dem. Ta med tyget in så ordnar de det åt dig. Jag ska lämna in så att de gör det åt mig nu i veckan. Jag vet inte hur lång tid det tar för dem.
    Mvh,
    Gunilla

• Labolina

Jag klädde knapparna själv till min klänning. Det var lite pillrigt men inte så svårt när man kom på det. Men det beror mycket på vilket tyg du har om det är lätt eller svårt. Knappformarna kan man köpa på en tygaffär, typ Ohlssons.

• Evangeline

TACK! Nu kan jag spåna vidare!!! Jag vill verkligen ha en knapprad bak.
    Vet att det fanns knappformar förr som man kunde köpa och slå sina knappar själv, men har inte sett det någonstans. Kan man få det gjort är det ännu bättre.

• Evangeline

geef:
    Hittar inte någon affär i telefonkatalogen som heter Celebra Tyger, men får väl åka och titta....
    Skulle du komma på ett tel.nr. eller att den ligger på annan gata än Hospitalsgatan kan du väl skriva?

Svar på tråden Klädda knappar....