• JustMeAndMyLove

    Funderingar på minipiller

    Såg på filip och fredriks program, brittish tea party tror jag det heter.
    Där sa de att om man äter P-piller så ändras hormonballansen så att den naturliga atraktionen till någons doft (det är väl feronomer man snackar då tror jag) kan ändras.
    Det innebär att när man sedan slutar med pillrena så visar det säg att man inte alls är atraherad av sin partner.
    De påstod att det fanns belägg för det här, de har ju en expertpanel, men gäller då det samma med minipiller?

    Låter ju hur läskigt som helst i sånna fall för M har ätit minipiller under hela vårt förhållande. änk om hon slutar och inser att vafan, dig är jag ju inte kär i...

    Och hon vägrar sluta på dem et tag för att kolla :P

    Är jag bara knäpp och nojig nu?

  • Svar på tråden Funderingar på minipiller
  • Tooticki
    JustMeAndMyLove skrev 2008-12-12 10:01:52 följande:
    Är jag bara knäpp och nojig nu?
    Troligtvis!
  • Miafiahallonfjärt

    Nojig Älskar man en människa så gör man det med eller utan doft

  • JustMeAndMyLove

    Haha, okej.. men ändå :P

    Tänk om!


    Tooticki skrev 2008-12-12 10:03:19 följande:
    Troligtvis!
  • junikul08

    Verkar skumt. Jag har alltid hört att det är det omvända, att sexlusten ökar då man slutar med p-piller. Kan dock inte tala från egen erfarenhet då jag slutade med mina för två dagar sedan bara.

  • JustMeAndMyLove

    Jag vill också tro det! Men enlit vetenskapen är det bara en hormonell reaktion...
    Man vet ju aldrig
    :p


    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 10:03:51 följande:
    Nojig Älskar man en människa så gör man det med eller utan doft
  • Helleflundra

    haha jag tror du kan vara säker. Jag har ätit minipiller under flera âr och haft uppehâll och även bytt till andra p-piller utan att mina känslor för min blivande har ändrats sâ det är nog bara trams!

  • JustMeAndMyLove

    Hehe, okej jag kankse kan släppa paniken på det då :P


    Helleflundra skrev 2008-12-12 16:59:16 följande:
    haha jag tror du kan vara säker. Jag har ätit minipiller under flera âr och haft uppehâll och även bytt till andra p-piller utan att mina känslor för min blivande har ändrats sâ det är nog bara trams!
  • Sobeit

    De beläggen är jag högst skeptisk till. Har snarare varit mer på G när jag vätit varken eller.


    JustMeAndMyLove skrev 2008-12-12 10:01:52 följande:
    Såg på filip och fredriks program, brittish tea party tror jag det heter.Där sa de att om man äter P-piller så ändras hormonballansen så att den naturliga atraktionen till någons doft (det är väl feronomer man snackar då tror jag) kan ändras.Det innebär att när man sedan slutar med pillrena så visar det säg att man inte alls är atraherad av sin partner. De påstod att det fanns belägg för det här, de har ju en expertpanel, men gäller då det samma med minipiller?Låter ju hur läskigt som helst i sånna fall för M har ätit minipiller under hela vårt förhållande. änk om hon slutar och inser att vafan, dig är jag ju inte kär i...Och hon vägrar sluta på dem et tag för att kolla :PÄr jag bara knäpp och nojig nu?

     

  • JustMeAndMyLove

    Ja det vore ju hemskt om det vore så :P

    Jag med mina "Tänk om"
    lär mig aldrig, hehe


    Sobeit skrev 2008-12-12 17:01:23 följande:
    De beläggen är jag högst skeptisk till. Har snarare varit mer på G när jag vätit varken eller.  
  • Sobeit

    Tror verkligen inte att du ska dra så många knop på den "undersökningen". Riktigt så lätt kan man inte manipulera kvinnors känslor! Så att hon försvinner pga att hon slutar äta minipiller behöver du inte oroa dig för.


    JustMeAndMyLove skrev 2008-12-12 17:03:21 följande:
    Ja det vore ju hemskt om det vore så :PJag med mina "Tänk om"lär mig aldrig, hehe

     

  • JustMeAndMyLove

    Hehe, nä hon tyckte jag var bra knäpp när jag sa det :P


    Sobeit skrev 2008-12-12 17:06:34 följande:
    Tror verkligen inte att du ska dra så många knop på den "undersökningen". Riktigt så lätt kan man inte manipulera kvinnors känslor! Så att hon försvinner pga att hon slutar äta minipiller behöver du inte oroa dig för.  
  • Sobeit

    Jag förstår det!


    JustMeAndMyLove skrev 2008-12-12 17:08:26 följande:
    Hehe, nä hon tyckte jag var bra knäpp när jag sa det :P

     

Svar på tråden Funderingar på minipiller