• after eight

Vad händer med min hy???!

Jag vet inte vad det tagit åt min hy! Den senaste månaden får jag finnar hela tiden. Det känns som om huden tar igen tonåren, eftersom jag knappt hade några finnar då.

Min hy har blivit sämre sedan jag var på ansiktbehandling för två månader sedan, för första gången någonsin.

Värst är det på höger sida av ansiktet, vid käkbenet och en bit ner på halsen. Men nu såg jag att även andra sidan av halsen har fått ett par.

Jag använder en hudkräm som jag köpt inne på en hälsokostaffär, eftersom jag skulle ha en "bensinfri" produkt, enligt hudterapeuten.

HJÄLP! Vad ska jag göra?! Vill inte se ut som ett slagfält på bröllopsdagen. :(

• Svar på tråden Vad händer med min hy???!
  • bönan

Kan det vara den nya hudkrämen som är boven i dramat?

• Joka

Kan du inte ringa till hudterapeuten och fråga?
    Jag skulle dessutom sluta med krämen och gå tillbaka till att sköta huden som tidigare.
    Hoppas det ordnar sig innan bröllopsdagen
    Kram/ka

• cybbeko

har du stressat mycket på sistone? Det kan man få dålig hy av. Eller att det är mycket torrare ute, så talgkörtlarna måste producera jättemycket fett för att inte torka ut.

• after eight

Jag vill helst inte kontakta den hudterapeuten. Hon var minst sagt extremt speciell.

Är det någon som har tips på bra rengöringsprodukter och på en kräm som funkar?

Jag känner mig inte stressad, så jag tror inte att det beror på stress.

• cybbeko

jag tycker att du ska gå till apoteket om du inte vill kontakta en annan hudterapeut.
    Eller din distriktläkare kanske?

• Nemea

Åh, det är precis likadant för mig!!! Jag hade knappt några finnar i tonåren, men nu helt plötsligt dyker de upp. Jag resonerar att det är bättre att ha dem nu än den 6 september (Dagen D), men tänk om de är kvar?!? Jag har inte ändrat på kosten utan äter relativt nyttigt, inte en massa choklad etc. Det är inte så värst stressigt på jobbet. Dessutom brukar hyn må bättre så här års med lite sol och frisk luft, men inte i år inte.
    Jag använder serien L300 från Apoteket, det har funkat förut. *suck*
    Ja du, After Eight, vi tar väl igen tonåren, eller nåt sånt. Känner du dig extra ung?
    Inte jag, jag känner mig bara... finnig!!

Hoppas de försvinner, hör av dig om du kommer på nån "metod" som verkar bra.

/Nemea

• teedler

Jag har haft problem med min hy de senaste aren, speciellt vid kaklinjen, ingenting tycks ha hjalpt....
    Sedan februari sa tar jag nat som heter "Nature's Cure", kopt i USA. Nu har jag inga finnar alls!! Helt perfekt i hyn! Huvudingrediensen ar Kalium Bromatum. Det ar helt naturligt och jag vet att homeopater kan ordna sant. Kolla denna lanken: www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,173246,00.html

Man kan kopa "Natures Cure" pa internet annars....... Det hjalper, jag lovar!!!

Lycka till

• Joka

Hej igen!

Kollade med min systerdotter (hon är 19 år)och har haft väldiga problem med finnar. Hon köper på hälsokost affärer en tablett som heter GLA.
    Den har hjälpt henne så hon har nästan inga finnar idag.

Kanske kan den hjälpa.

• karinda

För några år sedan började jag också få konstiga finnar, särskilt på vänster sida, och då föreslog min fotvårdare som också är hudterapeut att jag kanske är allergisk mot dun. Jag sover mest på vänster sida också... Så jag köpte nya kuddar med polyesterfyllning och vips! försvann mina knäppa finnar!

Jag tror det är smart att fråga en auktoriserad hudterapeut - det finns något som heter SHR (typ Sveriges hudterapeuters riksförbund eller så) som det nog är bra om de är anslutna till - istället för att experimentera själv. Annars tycker jag att Biotherms produkter är bra, dyra men dryga och fungerar super för mig.

• karinda

Nedra automatsmileysar. Skulle vara högerparentes ju.

Svar på tråden Vad händer med min hy???!