• sarling

Bageri i Jönköping som gör fina tårtor?

Är det någon som vet vilket/vilka bagerier i Jönköping som gör fina tårtor? Tänker på dessa underbara skapelser man ser i bröllopstidningarna...

Alternativt kan jag tänka mig nån fin paj med härligt marängtäcke, typ citronpaj eller så.

Har absolut noll koll på bagerier i Jököping, hjälp, någon? Var finns dom som håller måttet?

• Svar på tråden Bageri i Jönköping som gör fina tårtor?
  • SaraPayam

Bernards brukar ju ha bra fika Men vet dessvärre inte hur deras tårtor är....

Central konditoriet har bra & god vanliga tårtor...men vet inte hur deras bröllopstårtor är, men de borde väl vara lika goda

Sen finns ju Malmborgs, de har gott bröd....men vet inget om tårtorna

• sarling

Tack för tipsen!

Bernards vet jag var det ligger, vid Per Brahe eller hur? Var ligger Centralkonditoriet och Malmborgs?

Nån som köpt bröllopstårtor från dessa ställen?

• SaraPayam

Jo det ligger vis Per Brahe. Centralkonditoriet ligger på östrastorgatan, vid cigarren ungefär. Malmborgs ligger vid cervera i centrum

• shooker

centralkonditoriet känner jag mycke väl till för jag har jobbat mycke med dem.
    har hand om festfixandet..
    de är väldigt mångsidiga och dessutom gör de väldigt goda tårtor också.

• shooker

jo men de är dom säkert men jag föredrar centralkonditoriet för dom har många olika slags tårtställningar, vilket de andra konditorierna engligt min erfarenhet som jobbar inom branschen inte har

• sarling

Jättebra tips! Tack vad ni är snälla!

Svar på tråden Bageri i Jönköping som gör fina tårtor?