Dröm som gjort dig arg/ledsen på din m2b
Någon sådan måste ni väl haft någon gång. Du har en dröm under natten som gör att du vaknar och har ett litet "ont öga" mot din partner resten av dan?
Jag hade en i natt
Drömde att min m2b hade skaffat en större lägenhet (vi bor just nu inte i samma stad i verkligheten) för han skulle kunna ta hand om sitt barn, en liten blond flicka som hete Emma. Och så hade han skaffat två grå små kattungar som sprang runt och lekte på bokhyllan framför tv:n. Jag satt på golvet och den lilla flickan sprang fram och tillbaka med klossar till mig. Och jag tänkte i stil med att "Jaha, jag får väl vara "plastmamma" till henne då. Men sen började jag räkna. Flickan som sprang framför mig såg ut att vara runt tre år...och jag och min m2b har varit tillsammans i 5,5 år. Det slog mig då att han måste ha fått denna flicka med någon annan under den tiden vi varit tillsammans, rent av under den tiden vi varit förlovade. Hade hon varit typ sju år hade det ju varit innan vi träffades, tänkte jag, men inte tre år... (Och i verkligheten har min m2b INGA som hellest tendenser till att vara otrogen.)
Så jag blev jätte lessen när det stod klart för mig att han hade gjort något sådant mot mig.