• Krystal

Dröm som gjort dig arg/ledsen på din m2b

Någon sådan måste ni väl haft någon gång. Du har en dröm under natten som gör att du vaknar och har ett litet "ont öga" mot din partner resten av dan?
    Jag hade en i natt
    Drömde att min m2b hade skaffat en större lägenhet (vi bor just nu inte i samma stad i verkligheten) för han skulle kunna ta hand om sitt barn, en liten blond flicka som hete Emma. Och så hade han skaffat två grå små kattungar som sprang runt och lekte på bokhyllan framför tv:n. Jag satt på golvet och den lilla flickan sprang fram och tillbaka med klossar till mig. Och jag tänkte i stil med att "Jaha, jag får väl vara "plastmamma" till henne då. Men sen började jag räkna. Flickan som sprang framför mig såg ut att vara runt tre år...och jag och min m2b har varit tillsammans i 5,5 år. Det slog mig då att han måste ha fått denna flicka med någon annan under den tiden vi varit tillsammans, rent av under den tiden vi varit förlovade. Hade hon varit typ sju år hade det ju varit innan vi träffades, tänkte jag, men inte tre år... (Och i verkligheten har min m2b INGA som hellest tendenser till att vara otrogen.)
    Så jag blev jätte lessen när det stod klart för mig att han hade gjort något sådant mot mig.

• Svar på tråden Dröm som gjort dig arg/ledsen på din m2b
  • Esonda

Hade ungefär samma dröm, men värre.. jag SÅG han i drömmen vara otrogen... Med en av dom mäniskorna jag avskyr mest.. Vilket gjorde att när jag vaknade blev jag så ledsen att jag storgrät. Han har haft likadana drömmar om mig och kommit och krypit upp i min famn.. Min sambo visar inga som hellst tecken på att vara otrogen heller, rättare sagt ser jag en snygg tjej som jag tror att henne måste han tycka ä snygg, icke! han tittar på mig och säger att jag är fin så jag är inte orolig.. men klart att man blir helt förstörd!!!

• ElinPierre

För ett par år sedan drömde jag sådana drömmar flera gånger i månaden..
    Han var otrogen mitt framför ögonen på mig och förstod inte varför jag var upprörd och tyckte jag var fjompig osv osv..

Sånt gör mig inte så arg när jag vaknar, men jag måste väcka honom så han får ge mig en bamsekram för att jag ska kunna somna om..

På sistone har jag dock sluppit dessa hemska drömmar!

• Esonda

Skönt... hade dock en kostig dröm en annan gång om min sambo.. Först skulle vi se H.I.M som hade konsert... sen stod vi helt plötsligt i vårat sovrum och min sambo låg i sängen och kollade på mig (helt 100 på att det var han) och Ville Valo från Him stod bakom mig och helt nude!!! Jag kollar inte men käner att han har händerna runt min midja, men det känns som min sambos händer... kollar bak och ser att min sambo står där ist för ville valo och allt är invecklat men slutar med att jag bara ser min sambo,,

Kände lite med dom konstiga drömmarna att snart blir jag galen.. nu så är det lungt med det med..

• frida79

När vi var ganska "ny-träffade" drömde jag att han hånglade med en tjej från min grundskoletid. En tjej som jag verkligen inte tål alls.Känner henne inte men hon var en sån som skriker "jävla hora" till busschauffören om bussen var sen. Hon har säkert ändrats nu (hoppas jag innerligt iaf) då var hon en oerhört vidrig människa.

Jäklar så arg och ledsen jag var. Otroheten i sig var inte i närheten lika illa som valet av tjej :-#)

Det här är 11 år sen nu, så jag minns inte riktigt. Men jag tror att jag blev sur på stackarn hahaha.

• skille

jeg drømte at han hadde mitt drømme bryllup som vi skal ha neste år, men det var ikke jeg som sto der i MIN kjole det var hans eks.. Jeg våknet og var kjempe sint på han, men endte opp med å fortelle hele drømmen, og han så meg dypt inn i øynene og sa, jeg er jo ikke dum, jeg gir ikke slipp på det beste som har hendt meg. Så kysset han meg. Og jeg sovnet i armene hans...

• Emmeli o Markus

Usch, sånt här är jobbigt.. Jobbiga drömmar..

Jag brukar/har drömt ett antal ggr att min sambo dör på olika sätt. Oftast är att han dör i en bilolycka. Det känns förjävligt och man är inte bara arg/ledssen när man vaknar utan man går runt och är orolig ganska ofta när han är ute o åker nånstans jätteorolig och ledssen.
    Men han är väl medveten om mina drömmar då han ofta får väcka mej när jag ligger o storbölar, så han brukar ringa mej ganska ofta när han är ute för att berätta att allt är bra

Längtar efter vår stora Dag:)
  • ElinPierre

Drömde sånt också förr.. Och jag blir verkligen helt förstörd.. Känns så jäkla verkligt.. Och jag blir likadan, går och oroar mig som attan..

Emmeli o Markus skrev 2008-12-10 09:00:46 följande:

Usch, sånt här är jobbigt.. Jobbiga drömmar.. Jag brukar/har drömt ett antal ggr att min sambo dör på olika sätt. Oftast är att han dör i en bilolycka. Det känns förjävligt och man är inte bara arg/ledssen när man vaknar utan man går runt och är orolig ganska ofta när han är ute o åker nånstans jätteorolig och ledssen.Men han är väl medveten om mina drömmar då han ofta får väcka mej när jag ligger o storbölar, så han brukar ringa mej ganska ofta när han är ute för att berätta att allt är bra
    Är överhuvudtaget en riktig drömmare. Det har lugnat ner sig massor, men i början fick P väcka mig många gånger- tex när jag satt uppkrupen på sängaveln för att det sprang runt en massa igelkottar.. Minns det inte själv men jag hade tydligen pekat och sagt "igelkottarna".. typ..

Han har också väckt mig när jag var rädd för alla småtomtar i byrålådan...

Och det som hände sist, inte lika dramatiskt, men vi skulle sova hos nya vänner och jag ställer mig upp och börjar gå mot där de sover! Tur att han vaknade och hann dirigera mig tillbaka till sängen... :o)
  • passionsblomman

*skrattar så tårarna rinner* Gud så roligt!!!

Jag led av post traumatisk stress under en rätt lång period i vårt relativt nya (ca 1 år) förhållande.
    Jag drömde att jag blev jagad av en bil full av killar som skulle våldta mig. Såg bara ljuskäglorna och hörde bilen och sprang som en galning. Svängde ut på en åker och mötte min sambo som stod där och bredde ut sina räddande armar...
    ..sedan när jag slängt mig i hans famn, nådde bilen fram oc stannade. då sa han "här, jag håller henne , nu kan ni ta henne"

Jag skrek och slogs för mitt liv och vaknar tillslut av att min sambo hojtar "vakna vakna!!"
    Jag slogs nämligen allt vad jag kunde på riktigt också, och han som hade lagt armarna om mig för att han märkte att jag drömde en mardröm!
    Jag hade klöst honom och allt!

Usch, jag grät skitlänge sedan och jag kan nästan gråta nu med, fast det är 8 år sedan.
    Det är min värsta dröm någonsin, och jag minns den som om det hade varit inatt.
    Det är ju inte svårt att se att jag bearbetade huruvida jag kunde lita på mina närmaste, efter de verkliga händelser jag varit med om,(vilket i verkligheten inte var vådtäkt) men
    jag hade gärna sluppit den!
    Det värsta är ju att det är ruskigt svårt att skaka av sig den vidriga känslan, även om man rent intelligensmässigt fattar att det var en dröm...

ElinPierre skrev 2008-12-10 10:41:14 följande:
    Drömde sånt också förr.. Och jag blir verkligen helt förstörd.. Känns så jäkla verkligt.. Och jag blir likadan, går och oroar mig som attan..Emmeli o Markus skrev 2008-12-10 09:00:46 följande:
    Är överhuvudtaget en riktig drömmare. Det har lugnat ner sig massor, men i början fick P väcka mig många gånger- tex när jag satt uppkrupen på sängaveln för att det sprang runt en massa igelkottar.. Minns det inte själv men jag hade tydligen pekat och sagt "igelkottarna".. typ.. Han har också väckt mig när jag var rädd för alla småtomtar i byrålådan...Och det som hände sist, inte lika dramatiskt, men vi skulle sova hos nya vänner och jag ställer mig upp och börjar gå mot där de sover! Tur att han vaknade och hann dirigera mig tillbaka till sängen... :o)
  • ElinPierre

Fy ja, och man känner sig verkligen så utsatt som man skulle vara om det var verkligt... Usch, skönt att det var så länge sen, men hemskt att det är just den drömmen som satt sig i ryggmärgen..

passionsblomman skrev 2008-12-10 19:13:28 följande:
    *skrattar så tårarna rinner* Gud så roligt!!!Jag led av post traumatisk stress under en rätt lång period i vårt relativt nya (ca 1 år) förhållande.Jag drömde att jag blev jagad av en bil full av killar som skulle våldta mig. Såg bara ljuskäglorna och hörde bilen och sprang som en galning. Svängde ut på en åker och mötte min sambo som stod där och bredde ut sina räddande armar.....sedan när jag slängt mig i hans famn, nådde bilen fram oc stannade. då sa han "här, jag håller henne , nu kan ni ta henne"Jag skrek och slogs för mitt liv och vaknar tillslut av att min sambo hojtar "vakna vakna!!"Jag slogs nämligen allt vad jag kunde på riktigt också, och han som hade lagt armarna om mig för att han märkte att jag drömde en mardröm!Jag hade klöst honom och allt!Usch, jag grät skitlänge sedan och jag kan nästan gråta nu med, fast det är 8 år sedan. Det är min värsta dröm någonsin, och jag minns den som om det hade varit inatt.Det är ju inte svårt att se att jag bearbetade huruvida jag kunde lita på mina närmaste, efter de verkliga händelser jag varit med om,(vilket i verkligheten inte var vådtäkt) men jag hade gärna sluppit den!Det värsta är ju att det är ruskigt svårt att skaka av sig den vidriga känslan, även om man rent intelligensmässigt fattar att det var en dröm...
  • MulleNuh

Oj jag drömmer ofta såna drömmar!!!!

haha typ varje morgon frågar sambon: jaha, vad har jag gjort i natt då?!

Svar på tråden Dröm som gjort dig arg/ledsen på din m2b