Cambride Kuren - Nu drar vi igång igen!!!
Ok Babes!!
Nu är det allvar - jag är friad till och vi gifter oss i augusti 09.
Dags att trimma sig i drömklänningen - är ni med!?
Ok Babes!!
Nu är det allvar - jag är friad till och vi gifter oss i augusti 09.
Dags att trimma sig i drömklänningen - är ni med!?
Ok jag börjar...
Jag ska starta ren kur i morgon - 10 dagar.
Jag SKA ha en sjöjungfrumodell på min klänning när jag gifter mig och då SKA INTE dessa valkar vara kvar!!
Gick ned 10 kg för ca 1½1 månad sen med Cambridge, har hållt dessa och nu satsar jag på ca 10 kh till!
Är taggad!! Grrr....
Pentan - grattis till frieriet! BÄSTA motivationen är att vilka komma i sin klänning!
Körde Cambridge innan mitt bröllop och nådde nästan min målvikt. Sedan upp fem kilo och nu ner 4. Vill absolut ner ett par kilo till, och bli fastare i kroppen. Ren kur funkar inte så bra längre, dels för att jag aldrig kommer in i ketos och dels för det sociala (svårt att förklara varför man pulverbantar när man redan är hyfsat smal). Så jag kör kombinerad kur i smyg!
Så här ser mina dagar ut:
Frukost : chokladshake
Lunch: chokladshake eller vanlig lunch vid lunchmöte eller lunchdate med ngn väninna
Middag: chokladshake eller, om det inte går att komma undan, middag i samband med sociala sammanhang.
Kvällsmål: Beror på. Ibland ingenting, ibland ett eller två kokta ägg (om jag tränat hårt) eller en näve nötter (om jag är syndig).
I alla sociala samamnhang äter jag alltså, och till och med fikar, men alla måltider som inte behöver intas med sällskap (utom av maken då) består av en chokladshake. Alla andra smaker har jag tröttnat på. Utom svampsoppa och kycklingsoppa som också kan slinka ner ibland.
De gånger jag fuskar, i sociala sammanhang, har jag tyvärr väldigt lite självdisciplin.. Och om jag vet att jag ska äta på kvällen så slinker både det ena och det andra ner under dagen, för då tänker jag att den dagen ändå är "förstörd" så då kan jag lika gärna synda fullt ut. Måste verkligen jobba på det där.
EllaM - vad härligt att du har lyckats så bra! En bra taktik du har med att varva lite sociala samanhang med soppor sen när man är ensam.
Själv så startar jag med ren kur idag, har ännu inte tagit min första soppa - inte bra... Men druckit på med vatten ganska bra!
Jag är också en gammal CK-räv Har testat några omgångar och det funkar bra för mig.
För en vecka sedan körde jag igång med en kur igen. Jag äter två påsar Cambrige om dagen samt ett mål mat. Maten jag äter är extremt kolhydratsnål, vilket innebär att jag inte kommer ur ketosen. (Har kollat med ketosstickor).
En middag kan t ex bestå av kryddiga kycklingfiléer, fetaostcreme och en grönsallad. Mums!
Jag har gått ner 2,5 kg på en vecka genom att äta på det sättet. Då har jag också fuskat med både två pepparkakor och en skumtomte under helgen
Jag tänkte köra på såhär i 10 dagar till. Förhoppningsvis går jag ner ytterligare 2,5 kg på den tiden. Sen blir det jul, och då tänker jag äta julmat. Efter helgerna är målet att ta ytterligare 3-4 kilo plus det jag gått upp över julen.
jag har hållt på med ck i två veckor, men ikväll "råkade" jag vräka i mig allt man kan komma över typ ;) så imorgon börjar jag om igen, ska ner 9 kg till, väger 69 och vill väga 60, är 165 cm lång :)