Så fräckt - jag blev så ställd!!! (rätt långt)
Min pappa har sen 5 år tillbaka en ny sambo, som har två döttrar. Dessa döttrar har vi aldrig träffat (14 och 16 år), och det är inget som jag brytt mig om tidigare. KOmmer ändå aldrig att se dem som mina syskon..
Nu när vi skickade ut våra inbjudningar till bröllopet förra veckan, så ringde pappa på kvällen och tackade, och var superglad för vår skull. Helt ur luften kastar han ur sig frågan om sambons döttrar fick komma också, för de har aldrig varit på bröllop tidigare. Jag blev så ställd att jag visste inte vad jag skulle svara... Vi har varit jättenoga med att skriva namnen till de som är bjudna på inbjudan för att slippa missförstånd, så vi inte vill ha barn med. Nu är de ju så stora, så för den skull spelar det ju ingen roll... I alla fall så hör jag mig själv svara att det går nog bra, bara de inte förväntar sig att få sitta med pappa och sambon, och kanske inte heller tillsammans.
Ångrade mig jättemycket efteråt, då vi valt bort de vänner som inte är så nära, av ekonomiska skäl, men tänkte att eftersom vi aldrig träffats, så ville de säkert inte komma...
Pratade med pappa igår, och han sa så glatt att han hade frågat dem, och de hade ju i alla fall inte sagt nej!
Fick tväront i magen och har knappt sovit i natt, då jag legat och tänkt på detta... Vill ju egentligen inte ha dem där!!! Men det känns som jag inte kan säga något till pappa nu, när jag först sa att det var ok! Till saken hör att pappa och jag alltid har haft jättesvårt att kommunicera, så jag tror inte att han skulle förstå om jag sa något nu.
Det är ju egentligen inte hela världen om de skulle komma heller, men det känns så konstigt!!! Tycker det var jättefräckt att fråga, och jag vet att min mamma skulle aldrig komma på tanken att fråga om hennes masn barn fick komma, trots att vi umgåtts mycket mer!
Överreagerar jag? Nån som har nåt tips på att lösa det hela?