• Undertecknad

Manschettknappar

Ja, de är små, men det gör det inte lättare att välja. Har ingen aning om hur en snygg manschettknapp ska se ut. Vad har/hade er m2b för manschettknappar?
    Min karl kommer ha svart jackett, svart/grårandiga byxor, vit skjorta och grå väst + plastrong.

• Svar på tråden Manschettknappar
  • Undertecknad

Hmm.. tror de slutat med dem - ser inga.

I vått och torrt skrev 2008-12-08 20:17:36 följande:

köpte mina på www.festingen.sedär fanns det handgjorda med groom på.. ursnygga..
  • Undertecknad

Ah, tack. Var lite blind.

Tror det lutar åt ett par mer "low key". Tiger är ju nice. Ska kolla deras hemsida...

snaily skrev 2008-12-08 20:26:30 följande:
    www.festingen.se/product.aspDe fanns under diverse.Min man köpte sina på en vanlig herrklädesbutik, smala silvriga som det står Tiger of Sweden på.
  • Luucie

Inte för att det blir lättare att välja men...kolla in cufflinks.com där hittar du garanterat något som passar. Låter som att en silvrigbakrund med en vit sten skulle vara snyggt till hans kläder? Eller silver med någon gravyr..kanske era initialer?

• Undertecknad

Hahah! Helt otroligt. Då har jag nåt att göra ikväll...
    Tack!

Luucie skrev 2008-12-08 22:18:44 följande:
    Inte för att det blir lättare att välja men...kolla in cufflinks.com där hittar du garanterat något som passar. Låter som att en silvrigbakrund med en vit sten skulle vara snyggt till hans kläder? Eller silver med någon gravyr..kanske era initialer?
  • MiaMariaR

Är det någon här som har beställt manschettknappar med egen design t ex ert monogram?

Jag ringde och frågade en guldsmed nu som gjorde överslagsräkningen att i silver kunde de kosta upp mot 3000 och vitguld 10 000. Jag vet att denna hantverkare är duktig men undrar ändå om det inte var lite väl dyrt (ja vitgulden blir det verkligen inte tal om).

• MiaMariaR

Designade du egna eller valde du ett par som de har på sidan?

Min m2b har redan snygga manschettknappar så om jag ska hitta ett nytt par till honom måste de vara speciella, t ex med vårat monogram.

SaraPayam skrev 2009-02-05 11:20:59 följande:
    Här kommer en sida till med manschettknappar Jag har beställt är ifrån. Det va snabb leverans & bra kvalité & framför allt ett bra pris www.saijtam.se/manschettknappar.php
  • SaraPayam
    MiaMariaR skrev 2009-02-05 11:48:05 följande:
    Designade du egna eller valde du ett par som de har på sidan? Min m2b har redan snygga manschettknappar så om jag ska hitta ett nytt par till honom måste de vara speciella, t ex med vårat monogram.
    Jag valde ett av de paren som finns där, men du kan ju alltid maila dem & höra hur man gör om man vill designa dem själv
  • Hemlig2009

Åh, fick nu idén att han ska ha manschettknappar som är lite tuffare. Jättefina blå AnnaochHåkan!

• SaraPayam

De är verkligen jättefina AnnaochHåkan

• olle j

Hej, gifte mig nyligen och fick, till morgongåva Solig,  ett par häftiga manschettknappar i form a segelbåtar som min fru hade ritat själv (hon gjorde dem tillsammans med en silversmed på www.bjdesign.se). Är det inte lite roligare med ett något som ingen anan har? Skall snart vara bestman på min brors bröllop och har tänkt på ett par i form av skidor, vad tror Ni?

Manschettknappar
  • Stitch

Skultunas manschettknappar är ju klassiska och snygga, finns ju i massa färgkombinationer också.

• MrsT2011

Herrekiperingen vi hyr av skickar med manschettknappar. Blir intressant att se hur dessa ser ut, men jag funderar på att köpa ett par snygga till blivande mannen för säkerhets skull...!

• Lillaplopp

Min sambo ska ha ett par från skultuna som ät vita i botten och har en röd etta i mitten! Supersnygga!

Svar på tråden Manschettknappar