• MittiPrickBrud

intåget, bara bruden?

Hej!
    Jag har läst att det finns en massa olika sätt att se på det där med brudöverlämningens vara eller inte vara. Min fråga gäller en liknande sak fast _ändå helt annorlunda_: Vi har tänkt oss att Han ska stå framme vid altaret med sin marskalk medan jag går in ensam under ingångsmusiken, med tärnan bakom för att hålla koll på släpet. Det har inte ens slagit mig förrän jag läste här på bt, att det kanske inte är ok med svenska kyrkan det heller (brudöverlämningen verkar ju vara en het gröt.) (Jag vill _inte _ att detta ska bli en debatt om brudöverlämningen för det finns redan trådar för det, utan jag vill ha svar på just detta sätt att göra ingången.) !!
    För oss ligger det en alldeles speciell symbolik i att göra på detta viset och vi skulle naturligtvis rätta oss efter om det inte passar sig, men jag kan inte riktigt förstå varför i så fall? Hur ser ni på det, och vad är prästernas hållning till att bruden går in ensam till den väntande mannen. Det är INTE för att få allt ljus ´på mig och att han är ett "bihang", utan en symbolisk grej som just för oss har en alldeles särskild mening.

• Svar på tråden intåget, bara bruden?
  • anja1661

jag tycker absolut att du kan göra så! varför inte?? kolla med prästen bara annars e det ju bara upp till dig och din m2b!

jag hade inte haft nerver till att gå in ensam!! jag kommer nog skaka av nervositet och jag behöver nog någon stark trygg person annars svimmar jag nog! hahah!!
    själv ska jag gå med min pappa och framme väntar min blivande! (går inte in på debatten )

• Millie84

Många präster anser att paret ska tåga in tillsammans, punkt slut (om inte handikapp eller liknade hindrar). Men många präster motsätter det sig inte, så det där verkar skilja sig väldigt mycket. Ni kan ju kolla med de präster som tjänstgör i er församling, någon av dessa kanske tycker det är okej För egen del måste jag ha min m2b bredvid mig, är nå nervös för intåget att jag måste ha han att hålla i handen

• MittiPrickBrud

Tack för att ni svarar!

Ja, jag kommer nog oxå att vara nervös, men det är jag oavsett.

Jag förstår i o f s det där med att gå in tillsammans men vill gärna veta om och i så fall varför det är ngt som hindrar att bruden går in själv.

• MulleNuh

OM prästen skulle sätta sig emot detta så är det nog enbart pga egen syn på det! Det är ju absolut ingen som blir förnedras osv av detta ingångssätt.

• elsi

mittiprickbrud... jag tycker att du ska ta din plats och strålar....

Tänk att han se dig för första gången och du honom... och du går.. till honom.. oj var underbart!!!

själv har jag sagt till in m2b att jag tänker inte sova i samma hotel run som honom natten innan!!!! HA han få vänta i hotel fojen för mig.. eller framför Niagara falls .. suck ...

• MulleNuh

Så känner vi också, men det har jag fått mycket banning för här inne!

elsi skrev 2008-12-10 17:08:36 följande:
    mittiprickbrud... jag tycker att du ska ta din plats och strålar.... Tänk att han se dig för första gången och du honom... och du går.. till honom.. oj var underbart!!!själv har jag sagt till in m2b att jag tänker inte sova i samma hotel run som honom natten innan!!!! HA han få vänta i hotel fojen för mig.. eller framför Niagara falls .. suck ...
  • blivandefrularsed

Jag gick in själv och så mötte min man mig. Det var fint!

• nennesjuttioåtta

Mittiprickbrud
    Får man fråga vilken symbolik det är för er? (ren nyfikenhet bara, för jag förstår inte hur du menar)

Man kan ju faktiskt gå tillsammans även om man inte setts på hela dagen innan. Och den stunden före man knatar in tillsammans är nog det mest romantiska jag varit med om. PIRRRR!

• MittiPrickBrud

Tusen tack för era svar!

MulleNuh jag förstår inte varför banning?

för övrigt så tänker inte vi heller sova tillsammans sista natten, eller ses förrän just vid intåget i kyrkan...

Svar på tråden intåget, bara bruden?