• MadTezz

Hjälp, vad hade ni gjort? (långt)

Jag måste bara få lite hjälp utav er. Vi har en vän till oss som har varit tillsammans med en av mina tärnor en längre tid. Det tog slut för ett par år sedan men dom är bra kompisar fortfarande. Vi kommer ju givetvis bjuda honom på vårat bröllop men det största problemet är hans nya flickvän....

Jag tål henne inte alltså. Har försökt att få kontakt med henne lite grann när dom har varit här på besök. Men hon säger knappt hej eller försöker prata med mig. Då tänker inte jag vara den som bjuder till mer heller... Hon har ett ryckte för att vara "lösaktig" och det vet han om, hon beter sig som en riktig fjortis (hon är snart 24år).

Det är först nu som jag har lakt hennes nman på minnet..det tog ett tag. Jag tål henne bara inte. Men hur ska jag göra med inbjudan, måste jag bjuda med henne på bröllopet även fast jag inte står ut att vara i hennes närhet? Hjälp, hur skulle ni har gjort?!

• Svar på tråden Hjälp, vad hade ni gjort? (långt)
  • anne på grönkulla

Vill man bete sig vuxet så bjuder man.

Allmänt så tycker jag man är oartig eller tom oförskämd om man inte bjuder etablerade par tillsammans, men det beror ju lite på hur länge de vart ihop och vilken relation ni har till dem.

Men sen finns det ju situationer när det bara inte går eller funkar - av ett eller annat skäl. Då tycker jag man får fundera på vad konsekvenserna av sitt agreande blir och om man kan leva med dem? Kommer han inte om hon blir bjuden? Känns det ok? Säger han upp vänskapen med er? Tycker ni det skulle vara värt det?

Där nånstans har ni svaret på hur ni ska göra.

• Myrmor

Om ni bjuder alla andras respektive tycker jag ni ska bjuda henne också. Hon har ju inte gjort dig/er något illa eller? Du måste ju inte umgås med henne hela dagen även om hon är bjuden?

• shakynose

Säger som förgående: Om ni bjuder andras respektive borde hon också bli bjuden!

Varför tål du henne inte? För att hon har ett dåligt rykte? Eller för att hon inte hälsar?
    Att hon inte bjudit till när du försökt att ta kontakt "lite grann" tycker jag inte är ett ordentligt skäl att ogilla någon.

Jag tycker att du ska vara den större människan och bjuda till lite mer. Och försöka att tåla hennes närvaro ibland. Om du nu ska kunna fortsätta att kalla andra för "fjortis" får du nog vara lite vuxen själv!

• Tooticki

Hon kanske är blyg. En anledning kan ju vara ryktet... Kan inte låta bli att undra vad du tyckt om en av din blivande makes vänner trott såna rykten om dig och inte bjudit till? Nej, ge henne en chans till tycker jag! Bjud hem dem och försök verkligen vara trevlig mot henne. Om inte annat har väl din vän förtjänat den respekten som du så visar?

• PennyJenny

Jag tycker personligen att man får sätta sig över sånt om man vill ha kvar vännen som hon är ihop med om han ska bjudas. Etablerade par bjuder man, ogillar man en partner får man välja ett annat tillfälle att ta upp det med sin vän, men inte genom en bröllopsinbjudan som bara går till den ena. Vad säger det om dig annars, att du är så småsint att du inte bjuder henne för att hon inte hälsar på dig och på grund av något rykte om lösaktighet? Vad spelar det dig för roll om hon nu är det? Är det din sak i så fall att sätta dig till doms över det och göra en markering genom en utebliven inbjudan?

• MadTezz

Tack för era komentarar...kanske har kvar lite "fjortis" i mig forfarande jag me..haha...ni har väl rätt. Men jag var bara tvungen att höra era åsikter om saken. Även fast det kasnke var väntande svar...

• 090208

Vad gor det om man ar losaktig da..? Sa lange man bara ar det nar man ar singel sa skadar det val inte nan...

• AScarlett

Det beror på hur länge de har varit ett par... är de sambos så måste du nästan bjuda henne oxå, men är de inte det, då är du inte tvungen...

Svar på tråden Hjälp, vad hade ni gjort? (långt)