• JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 6 Dec 08:37
    2886 visningar
    9 svar
    9
    2886

    Vad kallas det?

    När jag och M gifter oss blir vi "fruar" då eller partners?

    Tråkigt att heta partner... det säger man ju om både det ena och det andra.

    "Och här är min partner, M."
    "Jasså, Vilken branch är ni i?"

  • Svar på tråden Vad kallas det?
  • WifeJu­ne2009
    Äldre 6 Dec 09:10
    #1

    Hm, visst är det partnerskap man ingår? Jag skulle nog ändå säga "fru". Just pga det du skriver - affärspartners etc. paralleller och att jag tänkt samma tanke där som du. Fast det beror på att jag också tycker partner låter lite oromantiskt i mina öron, till skillnad från fru. Hustru är ett annat alt, men där vet jag inte - men spontant känns "fruar" mer rätt.

  • Stjärn­blomma
    Äldre 6 Dec 09:12
    #2

    Jag har absolut ingen aning om vad som är det vanliga, tycker bara spontant att det låter mysigare och tydligare med "fru".

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 6 Dec 09:13
    #3

    Jo det gör jag med.
    Partner är ju nått man är på ett företag. Livspartner är ett fint sätt att uttrycka sig men det känns så lååångt.

  • Pumpki­n
    Äldre 6 Dec 09:24
    #4

    De tjejer som jag vet som ingått partnerskap säger "fru"


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 6 Dec 09:25
    #5

    Då får det bli fru.
    Och när man är sur: "Regeringen"
    :P


    Pumpkin skrev 2008-12-06 09:24:22 följande:
    De tjejer som jag vet som ingått partnerskap säger "fru"
  • Nancy Drew
    Äldre 6 Dec 12:28
    #6

    Hihi, kommer att tänka på scenen i Patrik 1,5 när det går upp för Patrik att hans nya fosterföräldrar är två män...

  • irreso­lute
    Äldre 10 Dec 23:26
    #7

    Har hört många säga livspartner - gäller även heterosexuella par som inte är gifta utan "bara" registrerade sambos.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 11 Dec 07:48
    #8

    Ja det är klart, en livspartner är ju såklart någon man vill spendera livet med :) Spelar ju ingen roll om man är hetro eller gay..


    irresolute skrev 2008-12-10 23:26:38 följande:
    Har hört många säga livspartner - gäller även heterosexuella par som inte är gifta utan "bara" registrerade sambos.
  • ozita
    Äldre 11 Dec 20:57
    #9

    Livspartner låter vackert, men kanske lite "uppstyltat" om man bara pratar om sin respektive rent allmänt. Mina tjejkompisar som är gifta säger "min fru".

Svar på tråden Vad kallas det?