• trollet79

    Ring till mannen?

    Vi ska titta på ringar i morgon, men sambon vet inte om han vill ha två ringar på sitt finger.

    Om han väljer att inte ha två hur fungerar det då?

    Köper man en helt ny ring och lägger undan förlovningsringen, eller gör man om den eller behåller man den som den är?

  • Svar på tråden Ring till mannen?
  • lillP

    det vanligaste är nog att han behåller sin nuvarande ring och graverar in bröllopsdatumet också. Men man gör ju såklart som man vill. Vill han ha en ny - köp en ny, vill han ha den han har nu men kanske med en sten - gör om den

  • Yllo

    Om han väljer att inte ha ytterligare en ring så lämnar ni in hans ring för polering och gravering av vigseldatumet. Ett tips är dock att han inte sätter den på sig förrän bröllopsdagens morgon.

  • Tizzeltazz

    min man har bara en ring, vi använde förlovningsringen under vigselcermonin.

  • längelevekärleken

    Min blivande vill bara ha en ring och som ovan skrivet graverar man in vigseldatum i hans förlovningsring och polerar upp den inför den stora dagen.

  • 27juni2009

    vi kommer göra om min älsakdes frölovningsring som de ser ut nu, den koomer bli större, men ahn nöjjer sig nog med en,

Svar på tråden Ring till mannen?