• jisberg

Flytta fram bröllopet.

Hallo!
    Vi hade bestämt oss för att gifta oss och bokat kyrkan den 4/4-09, men nu måste vi flytta fram det till sommaren typ juli, för min sambo ska opreras och kommer att vara sjukskriven en tid och jag är mammaledig, så ekonomin kommer inte vara den bästa nu på ett tag. Tror ni att dom blir sura i kyrkan om vi bokar om tiden?

• Svar på tråden Flytta fram bröllopet.
  • Ewy

Jag tror inte att kyrkan skulle bli sura. Dom är säkert van vid att människor får förhinder och måste boka om. Avbokar ni nu är ni ute i god tid också. Synd att ni inte kan gifta er den 4/4 det är bra med ett datum som är enkelt att komma ihåg senare när man ska fira bröllopsdagar. Själv ska jag gifta mig den 8/8

• Bluebride

Nej, de blir inte sura alls i kyrkan, jag ställde in mitt bröllop 3 månader innan det skulle bli av, för killen och jag gjorde slut. Nu blir bröllopsplanerna uppskjutna pga vi ska få barn och killen har förlorat jobbet pga finanskrisen.

• En till präst

De blir INTE sura, snarare glada över att ni hör av er i så god tid i förväg.

Det man kan bli sur över i en kyrka är när par har preliminärbokat flera olika kyrkor för att de inte kan bestämma sig för var de ska gifta sig och sen "håller" alla dessa preliminärbokade tider så länge att vi sen inte kan ge dem till någon annan när de väl bestämt sig för att gifta sig någon annan stans.

Svar på tråden Flytta fram bröllopet.