• Pitebr­ud 090801
    Äldre 2 Dec 08:46
    3910 visningar
    19 svar
    19
    3910

    Pite brudar -09! tråd 2

    Hej!

    Tänkte att jag skulle lägga upp en ny tråd för oss Pite brudar. Då våran förra stängt. Hoppas ni hittar över hit.

  • Svar på tråden Pite brudar -09! tråd 2
  • Sommar­en 09
    Äldre 2 Dec 13:53
    #1

    Jepps inga problem att hitta hit

  • Sommar­en 09
    Äldre 18 Dec 21:39
    #2

    Nu har jag köpt ring, bild finn i mott galleri
    Men den är så otroligt mkt finare irl än vad den är på bilden

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 16 Jan 09:48
    #3

    Nu har vi också beställt ringen. Blev en Schallins Lugano ring. Upptäckte som tur var att de skulle sluta sälja dem på nätet 1/2-09 så jag skyndade med att skicka in en beställning. Så nu går jag och väntar på den.

  • Sommar­en 09
    Äldre 16 Jan 20:46
    #4

    Pitebrud 090801 skrev 2009-01-16 09:48:28 följande:


    Nu har vi också beställt ringen. Blev en Schallins Lugano ring. Upptäckte som tur var att de skulle sluta sälja dem på nätet 1/2-09 så jag skyndade med att skicka in en beställning. Så nu går jag och väntar på den.
    Du har ingen bild eller länk till den på internet?
  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 18 Jan 16:21
    #5

    Jag har lagt upp en bild på ringen i mitt galleri.

  • Sommar­en 09
    Äldre 18 Jan 18:19
    #6

    Du måste göra bildgalleriet offentligt.

  • 009
    Äldre 18 Jan 18:43
    #7

    Lite lite aktiviteter här bland alla Pite-brudar Jag har inte varit bättre själv . Hur var och när ska ni gifta er och vart ska festen hållas? Vart ska ni göra hår och smink?

    Vi gifter oss i Piteå Stadskyrka den 28 Februari och festen har vi på Piteå golfklubb, på deras festvåning. De sköter allt med mat och dryck.

    Håret jag jag göra hos Anna Klippare och smink + naglar på Vejm make up.

    Gör era röster hörda

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 19 Jan 11:45
    #8

    Nu ska det nog funka med bilden och länkar.

    Kan ju ta en snabb presentation av vårat bröllop.

    Gifter oss 090801 i Öjebynskyrka.
    Festen kommer att vara på Storfors Folkets Hus.
    James Band kommer att spela på festen.
    Håret och sminket kommer att göras på Hårstudion.

    Klänning och väska är inköpt från Cinderella.
    Smycken är klart förutom tiaran.
    Vigselringen väntar jag på att få hem.
    Tärna och Bestman är tillfrågade.
    Inbjudningskort är utskickade.
    Frack och skor är inköpta och klara.
    Caketopper, gästbok och plaserkort är inköpta.

    Det är ungefär allt som är klart.

  • Sommar­en 09
    Äldre 19 Jan 18:44
    #9

    vi gifter oss 27 juni i öjeby kyrka festen blir på skogsgården i böle då det e summergames samtidigt var det väldigt svårt att hitta lokal.
    hår å makeup blir på hårstudion

  • CamJon
    Äldre 21 Jan 12:54
    #10

    Hej! Jag är ny här på Bröllopstorget och vi har precis bestämt datum för vårt bröllop som kommer att vara den 15/8. Tänkte fråga om det är någon här som har ett bra pris på catering? eller mat + lokal. Vi funderar just nu på att laga all mat själv eftersom lokalen redan är hyrd( kåren). Men det blir ju så otroligt mycket jobb! Har även kollat runt lite på frisörer, men det är ju väldigt få som har hemsida med priser. Har ni något tips till en som bara bott i Piteå i 3 år och inte riktigt har koll på utbudet så vore jag väldigt tacksam

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 21 Jan 13:15
    #11

    Jag har bokat hos hårstudion, hår och makeup för 3400:- då ingår hyra av löshår.

    Jag vet att Lime har priser på nätet. www.lime-pitea.se/
    Cau&co skall tydligen också vara bra. De har olika priser på vem man väljer men mellan 2200-2700:- för håret och 595:- för makeupen. Var dock lite dåliga på att ge svar när de skulle ha semester.

    Jag har bara bott här några år så jag har inte så stor koll heller.

    Jag har för mig att det finns en Catring i Luleå som heter lottas kök och catring www.lottaskok.com/. Kan kanske vara något.

  • Sommar­en 09
    Äldre 21 Jan 17:17
    #12

    här är en cateringfirma i pite www.tommyscatering.se/
    vet inte vad det kostar
    Här finns det en del att välja på www.pitea.se/ext_Templates/Turist_boende.aspx&epslanguage=SV

  • emw
    Äldre 22 Jan 12:14
    #13

    Det finns en tjej i Rosvik som har catering. Googla på cafe rosenboden. Hon är jättetrevlig! Vi ska ha mat för ca 90 pers därifrån. Förrätt - varmrättsbuffe' - kaffe & chokladpraliner - bröllopstårta. Priserna är jättebra. De hyr även ut personal. Tror det kostade 250 eller 275:-/h

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 26 Jan 10:45
    #14

    Hur går det för er?

    Fick igår reda på att prästen vi tänkte ha är i Afganistan på vår bröllopsdag. Känns jätte tråkigt att vi inte fick honom. Har känt honom sen barnsben. Men Men...
    Så jag har idag ringt och meddelat kyrkan att vi inte skall ha en präst utifrån.
    Passade även på att fråga om blommor i kyrkan. Men hon kunde inte svar så jag frågar om ni vet. Har kyrkan några blommor på altaret eller måste man skaffa det själv? Om kyrkan står för det, vilken typ av blommor har de? Typ rosor eller ängsblommor?
    Sen fick jag reda på att våran fotograf måste hålla det lite öppet om han kan komma eller inte så jag fick igår ringa och preliminärboka en till fotograf. Känns som om allt går lite dåligt just nu.
    Hur ska man göra ska man bara ta porträtt fotografering av den nya fotografen och chansa på att den andra kommer och kan fota i kyrkan eller ska man dubbelboka?
    Känns som om alla frågor bara snurrar runt runt runt.

  • Sommar­en 09
    Äldre 27 Jan 20:08
    #15

    Nu har vi bokat fotograf.
    Det blev cl-media.

    På fredag kommer vi att posta våra inbjudningar, längtar...

  • CamJon
    Äldre 28 Jan 16:48
    #16

    Tack så jättemycket för alla tips! ska kolla runt lite men vi har en tajt budget så vi funderar nog mer och mer på att göra maten själv, även om det är jobbigt!

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 10 Feb 12:58
    #17

    Nu har vi bokat catring. Det blev bryggargatan.
    Vi har också bokat Cl-media. vi har inte bestämt oss om vi ska fota vigseln också men portätt bilder blir det i alla fall.

  • Sommar­en 09
    Äldre 24 Feb 15:21
    #18

    Nu har vi bokat catering, det blev peruddens catering
    så nu börjar det mesta vara klart, bara lite smådetaljer kvar

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 4 Mar 12:00
    #19

    Hade tänkt boka tid för klippning hos hon som skall göra min uppsättning. Men hon är på semester till den 5 maj. Blev lite osäker nu på hur jag ska göra. Hade tänkt klippa mig nu och samtidigt boka upp tider för färgning och klippning till bröllopet och få lite tips på vilka frisyrer jag kan ha som inte stör uppsättningen. Jag vill ha lite lugg eller nått. Är less på att se ut som Det i Familjen Adams.

Svar på tråden Pite brudar -09! tråd 2