• Rufsas

Loge/lada/magasin i Halland eller Västra Götaland?

Första inlägget för mig som blev medlem för cirka fem minuter sedan. :)

Jag och min fästman ska gifta oss sommaren 2010 så vi är ute i god tid. :) Vi skulle vilja ha tips på en stor lokal för bröllopsfesten. Antalet bröllopsgäster vet vi inte än men jag tror att det blir runt 80 personer. Jag har ett enda krav med festen och det är runda bord. Detta gör att större lokal krävs.

Vi bor i Göteborg men är öppna för förslag om var lokalen ska finnas. Dock gärna nära havet och med övernattningsmöjligheter i närheten.

Är det någon som har några tips? Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 22:51
    Hmmm, vi blir nog närmare 100 gäster när allt kommer omkring. :)

• Svar på tråden Loge/lada/magasin i Halland eller Västra Götaland?
  • stina77

Ästad loge, Varbergs kommun. Det är ett jättemysigt ställe. Hör med dom, men där måste man nog köpa kuvert med mat o dricka. Där finns stugor att hyra för övernattning.

• stina77

Ästad loge, Varbergs kommun. Det är ett jättemysigt ställe. Hör med dom, men där måste man nog köpa kuvert med mat o dricka. Där finns stugor att hyra för övernattning.

• Rufsas

Tack Stina77! Har hittat ett annat ställe som vi egentligen vill vara på där man måste köpa mat och dricka hos dem. Ett av våra största prion är dock att vi får bestämma cateringfirma själva och det är därför vi letar vidare. :)

• Bridemma

Jag har hört talas om Pernmyrs loge i Kode utanför kungälv.
    www.pernmyrs-gard.se/
    Jag tror att det är möjligt att ta med egen mat och dryck. Finns kontaktuppgifter på hemsidan. Inte så nära havet men ganska mysigt har jag hört.

Annars vet jag flera personer som gift sig på varbergs fästning och hyrt Eskils källare där och fått ta med egen mat och dryck, och nära havet!

Ishuset på öckerö har jag också hört talas om, men ytterst lite. Verkar som man kunde hyra den, men vet int ehur det är med mat och sånt.

Själva ska vi vara på Björkö, Rotundan (segelssällskapet fram's lokal) och där får det plats upp till 100 personer...kanske något mindre om det är bröllop. Dock inte runda bord, men det kansk man kan hyra. Däremot är själva matsalen rund....med sjysst utsikt.

Lycka till
    Lycka till!

• Rufsas

Bridemma, tack! Behövde lite inspiration. Hittar dock inga bilder på Rotundan. Finns det på nätet?

Önskar även er lycka till med bröllopet! :)

• Bridemma

Ojdå jag hade visst glömt att kryssa i att bilderna skulle vara offentliga. Men nu är dem det, så nu ska det finnas bilder från Rotundan. Hör av dig om du har flera frågor om den lokalen.
    Lycka till med letandet!

Svar på tråden Loge/lada/magasin i Halland eller Västra Götaland?