• trettonhelgsbrud

Kristallbukett?

Är det någon som vet om/var man kan få tag i en kristallbukett i Sverige (helst i Stockholm med omnejd)? Vet att det går att beställa från utlandet men det är inte aktuellt, det är för ont om tid helt enkelt.

• Svar på tråden Kristallbukett?
  • JBB

Är också lite intresserad, främst på vad priserna ligger på

• trettonhelgsbrud

Det är en bukett gjord av kristaller o pärlor.

• MulleNuh

Jo dom var vackra.. Men ska du ha som brudbukett då alltså??

• trettonhelgsbrud

Ja det var min tanke. Hade tänkt "riktiga" blommor först men efter att ha startat tråden "Frostskadad brudbukett" o läsa massa negativa o nedslående tankar kring min idé med fotografering utomhus med "riktiga" blommor så har jag funderat i nya banor. Fick en del positiva tips oxå o det blev jag glad för! Men är lite nyfiken på kristallbuketten ändå...undrar vart man kan få tag på en...?

• Bumlis

Man kan ju faktiskt göra en bukett på trollhassel och andra "grenar" och klä den med pärlor och kristaller. Såg ett gäng jularrangemang idag som var jättefina, med trollhassel sprayat med fejksnö, kvistar med fejkbär som såg verkliga ut, och så lite glittriga kottar. Otroligt fint!! Kolla med Passionsblomman - det finns säkert alternativ till kristallbuketten som kan göras av florist och bli superfina!

trettonhelgsbrud skrev 2008-11-28 21:20:11 följande:
    Ja det var min tanke. Hade tänkt "riktiga" blommor först men efter att ha startat tråden "Frostskadad brudbukett" o läsa massa negativa o nedslående tankar kring min idé med fotografering utomhus med "riktiga" blommor så har jag funderat i nya banor. Fick en del positiva tips oxå o det blev jag glad för! Men är lite nyfiken på kristallbuketten ändå...undrar vart man kan få tag på en...?
  • trettonhelgsbrud

Tack Bumlis för jättebra tips!

• Bumlis

Eller hur? Det kan bli galet fint! Finns en massa alternativ för oss vinterbrudar.
    Jag har dessutom beordrat Passionsblomman att genast bege sig till denna tråd.
    Stackarn, hon har fullt upp.

trettonhelgsbrud skrev 2008-11-28 21:49:48 följande:
    Tack Bumlis för jättebra tips!
  • trettonhelgsbrud

Ja det låter kanonläckert! Man kan ju börja fixa o trixa själv med dessa material o prova sig fram redan nu. Jag tror det blir en shoppingrunda i helgen Funkar det inte får man väl anlita en florist ha ha ha

• Bumlis

Definitivt! Och man kan få mycket inspiration av att kolla på jularrangemang.
    Lycka till!

trettonhelgsbrud skrev 2008-11-28 22:00:03 följande:
    Ja det låter kanonläckert! Man kan ju börja fixa o trixa själv med dessa material o prova sig fram redan nu. Jag tror det blir en shoppingrunda i helgen Funkar det inte får man väl anlita en florist ha ha ha
  • trettonhelgsbrud

Tack det kommer jag att behöva

• passionsblomman

Hallå!*flåsandes* kommer rusande från alla hetaa trådar...

...klart att man kan ha grenar, kristaller och andra "döda" material i en bukett!. Det är bara frågan om vad och hur nman vill att känslan ska vara. Vettigt är då att söka sig till någon lite mer kreativ butik/florist, än de som "bara" känns som vanliga blomsterhandlar, där de kanske inte jobbar så mycket med rent floristiska detaljarbeten.

Det kan vara lite tidskrävande att leta fram materialen utifrån vad ni bestämmer, så jag skulle inte vänta med att söka rätt på florist om jag var du. Nu kör det ihop sig i butikerna, julen är här. Gå dit fort så de fortfarande har lite tid att prata ordetilgt.

Det går ju också att kombinera materialen med levande blommor som verkligen är köldtåliga, som Helleborus och hyacinter tex. Lycka till!

Svar på tråden Kristallbukett?