Nocia skrev 2008-11-27 18:02:35 följande:
Vad är viktigast: alkohol eller barn? Känns det trist att inte skåla i champagne? Eller är du rädd att var väldigt illamående? Det finns gott alkoholfritt att skåla i och tabletter mot illamående. Men risken är att du inte hinner med att fokusera både på graviditet och bröllop. Det kanske blir dubbel stress så inget känns roligt. Jag hade en jättebra graviditet. Mådde lite illa men det tog tabletterna bort. JAG skulle gärna ha gift mig under graviditeten. Har aldrig känt mig så vacker som då. Vill inte måla f*n på väggen, men det kan ju ta ett tag att bli gravid (som alla vet). Så du kan ju vara "jättegravid" eller bara lite, vem vet?
Jag menar ju inte att man ska välja alkohol framför barn men de flesta kan faktiskt få barn likabra ett halvår senare rent fysiologiskt varför man de facto inte väljer bort barn. Jag tycker om mat och vin och skulle därför inte vilja avstå.
Självklart kan det ta lång tid men jag anar att Nena också är 23 (som jag) och då har man iaf ganska många år på sig att försöka

.
Förstår verkligen att du, Nena85, längtar vansinnigt mycket, men som sagt det är bara ett halvår, och ett halvår går attans fort!