• millanros

Hjälp mig se positivt!!!!!

Vi valde av väldigt noggranna uttänkta anledningar att hålla inne med att vi skulle gifta oss och att planera allt själva utan våra föräldrars inblandning. De fick reda på det i slutet av oktober och vi gifter oss nu den 6edec. Vi vet att våra föräldrar inte går ihop, de är för olika helt enkelt...
    Från början skulle allt vara hemligt men vi insåg att vi skulle behöva hjälp av dem med vissa saker... Vi skrev ett brev till dem var där vi bad om hjälpen och bad även om att de skulle höra av sig snarast om det var några problem...

Hans föräldrar ringde direkt och började direkt med vad vi hade anat de skulle bli "jobbiga" med. De vi bad dem om började de "planera" för 2veckor efter att vi tjatat på dem.. men de skulle absolut hjälpa till med allt annat!!!
    Mina föräldrar hörde inte av sig på 1vecka och då ringde jag dem!!! Fick då höra att det var inte alls roligt att få en inbjudan så Sent.. de har ju massor inplanerat osv... och att mamma kände sig mer som en slav osv.. vi redde ut de då och mamma sa att hon sa lite för mycket i all hast och hon menade det inte så egentligen... Men så ringer jag häromdagen och då börjar hon igen... Hur ska hon kunna lita på att hans föräldrar kommer i tid osv.. (städet dagen efter) och det är ju roligt att gå på dotterns bröllop som slav osv.. Min syster gifte sig i somras och då var allt mycket bättre.. Denna gången fick hon mycket mindre att göra och hon får hjälp med det hon ska göra!!!!

Så nu har vi avbokat bröllopsnatten och tar med sonen hem... o åker o städar dagen efter.. känns inte kul alls att lämna sonen och låta mamma städa när man får höra sånt.. känns just nu som att vi lika väl kan ställa in hela bröllopet.. Detta skulle vara en rolig period och jag trodde verkligen att våra föräldrar skulle kunna bete sig som vuxna ett tag.. men det gick inte!!! (hans föräldrar har oxå gjort ett par grejor till men de kan vi ta en annan gång...)

• Svar på tråden Hjälp mig se positivt!!!!!
  • Bumlis

Men shit! Otroligt. Jag blir så ARG!!
    Nu vet jag inte hela situationen, men utifrån det du berättar hade jag i dina kläder ställt in det "stora" bröllopet och gift mig med min älskling på någon annan ort, ensamma. Du ska INTE behöva höra att din mamma är slav. Så sjukt lågt av henne.

• Bumlis

Förlåt, jag kunde inte hjälpa dig mycket med att se positivt...

• MrsWindh

Men du låt föräldrarna vara ifred, kanske andra kan hjälpa till? Tärnor/Bestmen/Syskon..

Jag hade nog hellre bönat och bett någon vän att ställa upp istället för att "belasta" mina föräldrar om de såg på saken så..

Ett annat tips är att be nära & kära höra sig för om någon vill städa lokalen för en nätt summa pengar. Allt går att lösa, oavsett hur det gr så kommer ni bli gifta och säkerligen få ett jättefint bröllop!!!

• millanros

mmm hade nog ställt in det och "rymt" om inte vi hade gäster ända från schweiz som är på väg... Vet ju att alla andra är glada och ser fram emot det.. men de man ser som "viktigast" är ju just föräldrarna..
    Min svärmor har även kläckt ur sig -ska ni verkligen gifta er?? (vid ett annat tillfälle för någon vecka sen..) blir så bläää på dem.. Vet att de inte tycker om mig.. men jag o min m2b har ju inga problem mer än våra föräldrar

• millanros

problemet är att det var ett missförstånd mellan oss o de som har lokalen.. vi sa att vi ville ha lokalen fred-sönd.. o då tolkar vi de som att vi får ha lokalen hela söndagen och fick reda på i måndags att det är 12 på fredag till 12 på söndag.. Om vi ska ha den längre så är det 1000spänn för en dag till.. O de är pengar vi inte har.. Det är 5st som ska städa hittils och jag tror de löser det.. men ska vi ändå ha sonen så kan vi lika väl åka dit o städa..
    kan tyvärr inte lämna sonen till andra pga vissa omstädigheter...

• MrsWindh

Nej klart ni inte ska ställa in! Ni har ju planerat och ordnat med allt! Låt nu inte dom förstöra något! Det är ERT förhållande och äktenskap de handlar om.

Låt dom tycka och tänka vad de vill, trist men det e deras bekymmer. Du och din man ska ju gifta er som ni vill!!!

• MrsWindh

Bara för att ni har sonen behöver ni väl inte städa? Ta en njutningsbar familjedag istället!

• Imma

Kan det vara så att era föräldrar har tagit illa vid sig över att de inte har fått vara inblandade i bröllopsplanerandet i ett tidigt skede och ändå förväntas hjälpa till?

Jag hoppas att du förstår hur jag menar. Kanske känner de sig besvikna över att inte ha fått vara med från början?

• Brudgummarna

Jag skulle också ta illa upp om någon i min familj tog mig för given som gratis arbetskraft morgonen efter en fest.

Välj vänner som erbjuder sig frivilligt eller köp in städhjälp.

• millanros
    Imma skrev 2008-11-27 11:18:36 följande:
    Kan det vara så att era föräldrar har tagit illa vid sig över att de inte har fått vara inblandade i bröllopsplanerandet i ett tidigt skede och ändå förväntas hjälpa till? Jag hoppas att du förstår hur jag menar. Kanske känner de sig besvikna över att inte ha fått vara med från början?
    Jo så är det.. men jag har försökt att förklara för dem varför och de säger att de förstår.. men de är ju ett undantag säger de.. (eller mamma... pappa är inget problem) De förstår inte varför de skulle stå utanför och M2bs föräldrar behövde inget veta.. vilket jag tycker är otroligt orättvist..
Svar på tråden Hjälp mig se positivt!!!!!