• Goaste
    Äldre 27 Nov 00:14
    8642 visningar
    84 svar
    84
    8642

    Augusti 2009 rullar vidare...

    Förra "Augusti 2009"-tråden blev ju kapad så jag tar på mig ansvaret att starta en ny... hoppas att det uppskattas.
    Vet dock inte om den ligger under rätt ämne men shit the same...

    Här kan vi peppa vanandra i planering, ge råd och tips, ställa frågor och få svar eller bara babbla lite...

    Väl bekomme!

  • Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...
  • SaraPa­yam
    Äldre 27 Nov 10:03
    #1

    Vad bra att du har skapat en ny tråd för oss augustibrudar

    Vart har ni planerat att åka på bröllopsresa? Har så svårt att bestämma oss...nån av er som vart i El gouna i Egypen?

  • Med stor förvän­tan
    Äldre 27 Nov 11:18
    #2

    Då ansluter jag mig också till denna tråd.

  • Goaste
    Äldre 27 Nov 15:32
    #3

    Vi funderar på Malta eller västra delen av Turkiet. Vi vill gärna ha med oss barnen, knepigt kanske men så känner vi. Vi har varit tillsammans i 9 år och har två söner på 1,5 och 3,5. Funderar på en weekendresa till Venedig kanske lite senare själva istället.

  • SaraPa­yam
    Äldre 27 Nov 15:46
    #4

    Det är inte alls knepigt, det är väl klart att ni vill ha med er barnen Jag har vart i Turiket 3 ggr & älskar det verkligen. Vi har vart på Marmaris & Alanya. Helt underbara stället men väldigt olika. Alanya uppfattade jag som en mer partystad & Marmaris är mer lugn & mysig

  • mammat­illtvå
    Äldre 3 Dec 21:17
    #5

    Heej tjejer!

    Hoppar in här jag med, var aktiv ett litet tag i den gamla tråden, men har haft fullt upp med annat så bröllopsplaneringen har fått ligga på is ett tag... Men nu är jag på g igen! :)

    Vi gifter oss 22/8 2009

    Har inte funderat så mycket på bröllopsresa, det enda vi vet med säkerhet är att vi vill åka dagen efter vi gift oss. Vi har hela tiden sagt att vi inte vill ha med oss barnen på vår honeymoon, så därför blir det bara en vecka borta. vill inte heller åka allt för långt bort då vi är borta så kort tid...
    min M2B ska kila in på en turistbyrå i morgon och hämta lite brochyrer så vi får lite inspiration...
    Vi var i Turkiet,Alanya 2006 och hade det jättefint, party kan man få om man vill, vi satsade på mys och gjorde små utflykter.

    När ska ni skicka ut era inbjudningar? Etiketten säger väl 6 veckor innan, men det tycker jag känns alldeles för kort! Funderar faktiskt på att skicka ut dem nu i januari, så att folk inte planerar sin semester just då vi gifter oss.

    Är ni stressade? Mina brudtärnor stressar mer än jag, tycker det känns som en evighet tills dagen är inne!?!

  • Goaste
    Äldre 3 Dec 21:55
    #6

    090822 verkar vara ett bra datum

    Vi tänker få ut våra inbjudningar i mars, kanske april, senast maj. Vi gifter oss i ju semestertid så vi vill ge folk chansen att planera lite, så de är hemma och kan komma och inte sitter och kurar ute i en husvagn nånstans i sommar-Sverige
    Håller på och köper in material och samlar ideér och sånt till inbjudningarna.
    Tänker snåla lite och dela ut så många jag kan. Är det småaktigt?

  • Goaste
    Äldre 3 Dec 22:15
    #7
  • mammat­illtvå
    Äldre 3 Dec 23:23
    #8

    hmm, vad ska du ha för klänning/frisyr/smycken/stil? Väskan var fin,lite gammaldags sådär. Men lite pärlor i håret och gammaldags stil i övrigt så blir den kanon! Tänk dock på hur färgen på pärlorna kommer att matcha klänningen o så!

    ...fast så billig som den är än sålänge så kan du ju alltid chansa och ändra :)

  • Goaste
    Äldre 3 Dec 23:29
    #9

    Bild på min klänning finns i galleriet. Den är lite cremefärgad, inte jättevit. Kommer inte ihåg om det är pärlor på den men det är paljetter och små stenar av något slag. Vill ha mässingablommorna i håret, finns även de i galleriet. Ska ha pärlsmycken; halsband, örhängen och armband.

    Gillar vintage looken på väskan. Tror jag chansar!

  • SaraPa­yam
    Äldre 4 Dec 07:31
    #10

    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i januari, men det är enbart för att vi har släktingar som är utspridda båda i Iran, Tyskland & Frankrike. Annars så hade vi nog skickat dem senare. Men håller verkligen med om att 6 veckor innan bröllopet är alldeles för sent att skicka ut inbjudningskorten, man vill ju hinna planera lite som gäst med & fram förallt i semestertiderna

Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...