• Molson­Canadi­an
    Äldre 26 Nov 22:52
    49456 visningar
    29 svar
    29
    49456

    Ringbutiken - skumt billigt?

    Hej hopp!

    Vi har googlat efter ringar under kvällen och fallit för en av Schalins ringar. Har hittat en hemsida, www.ringbutiken.se som säljer Schalins mer än 500 kr billigare än t ex Jempguld. Är det någon som känner till Ringbutiken?
    Är det något skumt eller är de bara så billiga?

  • Svar på tråden Ringbutiken - skumt billigt?
  • Äldre 27 Nov 08:30
    #1

    Verkar mystiskt.
    De har anonym hotmail-adress och postbox för att inte tala om vem det är som egentligen säljer ringarna.

    Det är Juvelerare Antar på Linnégatan i Göteborg som döljer sig bakom hemsidan. Det har jag kollat upp. Mystiskt att man inte vågar stå för det på hemsidan.

    Om du skall handla är upp till dej (det är ju billigt) men jag skulle i alla fall inte stödja ett så oseriöst företag.

  • Miafia­hallon­fjärt
    Äldre 27 Nov 08:37
    #2

    Köpte från guldgruvan och de funkade jättebra. De kändes iaf säkra och ringen kom fram De kanske har din ring också?

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Nov 08:46
    #3

    Alla mailadresser är väl anonyma..? Eller kan i alla fall vara det.
    Jag kan ju gå förbi juveleraren och kolla hur det är.

    071101 2 skrev 2008-11-27 08:30:52 följande:


    Verkar mystiskt.De har anonym hotmail-adress och postbox för att inte tala om vem det är som egentligen säljer ringarna.Det är Juvelerare Antar på Linnégatan i Göteborg som döljer sig bakom hemsidan. Det har jag kollat upp. Mystiskt att man inte vågar stå för det på hemsidan.Om du skall handla är upp till dej (det är ju billigt) men jag skulle i alla fall inte stödja ett så oseriöst företag.
  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Nov 08:57
    #4

    Guldgruvan ligger bara 170 kr över, så Guldgruvan och Ringbutiken ligger inte så vansinnigt långt ifrån varandra. Det kan man ju tolka på olika sätt, t ex att Hellkes tar rejält med överpris som tar närmare 800 kr mer än Guldgruvan och drygt 900 mer än Ringbutiken för exakt samma ring.


    Miafiahallonfjärt skrev 2008-11-27 08:37:08 följande:
    Köpte från guldgruvan och de funkade jättebra. De kändes iaf säkra och ringen kom fram De kanske har din ring också?
  • stinch
    Äldre 27 Nov 13:25
    #5

    Annars kan du ju kolla Norstans guld som ligger ungefär 200 kr över ringbutiken och som verkar vara väldigt seriösa!

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Nov 13:28
    #6

    De har bara den ringen vi vill ha i vitt guld, inte rött.


    stinch skrev 2008-11-27 13:25:01 följande:
    Annars kan du ju kolla Norstans guld som ligger ungefär 200 kr över ringbutiken och som verkar vara väldigt seriösa!
  • stinch
    Äldre 27 Nov 14:30
    #7
    MolsonCanadian skrev 2008-11-27 13:28:02 följande:
    De har bara den ringen vi vill ha i vitt guld, inte rött.
    Ring och kolla om dom kan ta in den? Dom är ju en rätt stor fysisk butik så dom borde ha möjligheter till det mesta!
  • gusdan­ima
    Äldre 27 Nov 14:52
    #8

    Ja, kolla med nordstans guld. Har varit där och de ä verkligen supergulliga och jätte duktiga. ska köpa min ring där, och de har samma priser i butiken som på hemsidan.

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Nov 15:01
    #9

    Men det är ingen som har egen erfarenhet av Ringbutiken?
    Annars lutar det åt Guldgruvan.

  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 27 Nov 15:24
    #10

    Vilken ring är det?

Svar på tråden Ringbutiken - skumt billigt?