• Bumlis

    Ni som opererat ögonen - tips önskas!

    Så. Nu sitter jag här med ögoninfektion och bara 1 lins i, den 3:e dagen nu. Japp, har virrat runt på stan och gymet som en yr höna och insett att det kanske ändå vore dags att operera ögonen så att man slipper tramset med linser och glasögon (som jag inte har...).

    Ni som opererat er:

    Hur blir mörkerseendet? Jag har hört historier om folk som ser glorior runt gatlysen (och nej, det hade ingenting med religion att göra ;)) och det vill man ju inte vara med om.
    Plus, måste man vara utan linser/glasögon en längre tid? Då måste iaf jag vara ledig från jobbet.
    Hur mycket går det på?
    Nån som kan rekommendera nån bra klinik i Linköping eller Stockholm?

  • Svar på tråden Ni som opererat ögonen - tips önskas!
  • gotlandsulrika

    Hej

    Jag har gjort en operation som var nära att förstöra min syn, inte kul då jag är fotograf. Jag letade mycket information innan operationen, men då (det är 6 år sedan) var det svårt att hitta något negativt om det.

    Så jag har delat med mig mina erfarenheter på min blogg, för de som vill veta hur det också kan bli.

    ulrikafinnberg.blogg.se/2008/february/idag-kan-de-flesta-justera-sina-synfel-med-en-enke.html

  • Bumlis

    Ojojoj... ska läsa igenom den lite senare ikväll. Det är ju intressant att höra det negativa oxå.

    Tack!!


    gotlandsulrika skrev 2008-11-25 17:03:12 följande:
    HejJag har gjort en operation som var nära att förstöra min syn, inte kul då jag är fotograf. Jag letade mycket information innan operationen, men då (det är 6 år sedan) var det svårt att hitta något negativt om det. Så jag har delat med mig mina erfarenheter på min blogg, för de som vill veta hur det också kan bli. ulrikafinnberg.blogg.se/2008/february/idag-ka...
  • MulleNuh

    Jag kan säga så här att sådana risker som förstör ens syn är etreeeeemt ovanligt!!!

    Jag gjorde Lasak för ca 3månader sen. Är supernöjd!!

  • MulleNuh

    Linswr får du inte ha på ett par veckor innan men självklart får du ha glasögon.

    Mitt förkerseende är väl LITE sämre nu, men absolut inget som stör..
    Jag gjorde på Globen Ögonklinik.. Kan varmt rekomendera dom. Jag betalade 30.000:- och det var värt varenda öre..


    Bumlis skrev 2008-11-25 15:12:13 följande:
    Så. Nu sitter jag här med ögoninfektion och bara 1 lins i, den 3:e dagen nu. Japp, har virrat runt på stan och gymet som en yr höna och insett att det kanske ändå vore dags att operera ögonen så att man slipper tramset med linser och glasögon (som jag inte har...).Ni som opererat er: Hur blir mörkerseendet? Jag har hört historier om folk som ser glorior runt gatlysen (och nej, det hade ingenting med religion att göra ;)) och det vill man ju inte vara med om.Plus, måste man vara utan linser/glasögon en längre tid? Då måste iaf jag vara ledig från jobbet.Hur mycket går det på? Nån som kan rekommendera nån bra klinik i Linköping eller Stockholm?
  • Bumlis

    Ok, berätta! Om du orkar, såklart.
    Hur länge var du "blind" efteråt? Var du ens det? Och vad gick kalaset på?


    MulleNuh skrev 2008-11-25 17:15:12 följande:
    Jag kan säga så här att sådana risker som förstör ens syn är etreeeeemt ovanligt!!!Jag gjorde Lasak för ca 3månader sen. Är supernöjd!!
  • Bumlis

    MEN SHIT, stackars, stackars du!!!
    Jag känner igen mig i att du inte förmådde dig att hoppa av det hela. Man är sådär ibland.. undrar varför..
    Åh, jag får ont bara jag läser din historia. Hur känns det idag?


    gotlandsulrika skrev 2008-11-25 17:03:12 följande:
    HejJag har gjort en operation som var nära att förstöra min syn, inte kul då jag är fotograf. Jag letade mycket information innan operationen, men då (det är 6 år sedan) var det svårt att hitta något negativt om det. Så jag har delat med mig mina erfarenheter på min blogg, för de som vill veta hur det också kan bli. ulrikafinnberg.blogg.se/2008/february/idag-ka...
  • gotlandsulrika

    Jag är glad att jag hade tur, att ärret läkte bort. Idag är det helt ok. Men jag har ännu ont på nätterna om jag vaknar och ögonen är torra. Svårt att byta focus om jag läst en stund (speciellt om det är lite skum belysning).

    Jag är inte emot operationen, men man måste veta innan vad som KAN hända.

    Fick reda på senare att den där läkaren hade fått ett gäng anmälningar på sig, så han var väl ett rötägg helt enkelt, som inte förstod att sluta operara i tid.

  • Bumlis

    Bra att det är bättre, men galet att det kan bli så fel! Varför tillåter man så gamla darriga snubbar utföra så pillriga jobb? Särskilt om han fått ett gäng anmälningar på sig.

    Har själv varit hos en gynekolog som hade en massa anmälningar och varningar och allt vad det heter. DET är kul. Skit att de ska få fortsätta.


    gotlandsulrika skrev 2008-11-25 17:30:39 följande:
    Jag är glad att jag hade tur, att ärret läkte bort. Idag är det helt ok. Men jag har ännu ont på nätterna om jag vaknar och ögonen är torra. Svårt att byta focus om jag läst en stund (speciellt om det är lite skum belysning).Jag är inte emot operationen, men man måste veta innan vad som KAN hända.Fick reda på senare att den där läkaren hade fått ett gäng anmälningar på sig, så han var väl ett rötägg helt enkelt, som inte förstod att sluta operara i tid.
  • gotlandsulrika

    Han ägde kliniken tror jag..

    Jag har haft en gynekolog med fotboja..det är grejjer det!!!

  • MulleNuh

    gotland, vart gjorde du din op???

    Till mig sa dom ALLA risker.. Och ca hur stor risken är.

Svar på tråden Ni som opererat ögonen - tips önskas!