• sammi

Vill byta fotograf i Skåne

Hejsan allihopa hoppas på era råd och hjälp för jag vet varken ut eller in. Vi har bokat fotograf sedan några månader tillbaka. Vi har även betalt en förskottsavgift.

Men vi vill inte ha denna fotograf längre för vi har hittat en annan som vi bara måste ha.

Jag vet att det är dålig still från mig men det är mitt bröllop och jag vill göra det som känns rätt för mig inför min stora dag.

Vi har betalt 1500 kr i förskott till fotografen men dessa pengar bryr jag mig inte om, jag förstår att jag inte kan få tillbaka dessa. Kommer han tvinga oss att betala hela slutliga summan kan han detta? Vi har inget skriftligt avtal med honom.

Vi gifter oss i Augusti 2009 i Malmö, så det är ju inte i sista minuten heller tycker jag. Men jag är rädd att han ska börja bråka med oss så ville ha lite tips och råd innan jag kontaktade honom.

Det är inget fel på denna fotografen men vi har helt enkelt varit för snabba i vår bokning för vi villa ha det gjort. Vi hittade sen en annan fotograf som passade oss bättre helt enkelt och tog en annan stil av bilder.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vill byta fotograf i Skåne
  • gotlandsulrika

Det är bara att avboka. Ni kan inte bli skyldiga att betala något extra för det(men bokningsavgiften blir ni av med). Dessutom är det ju långt kvar och inte på lördag liksom, så han borde inte misstycka för mycket.

Säg att ni löst det på ett annat sätt. Men tacka för hans hjälp etc.

• Bumlis

Absolut kan du avboka, och med gott samvete! Det är ju det förskottsbetalningen är till för. Dessutom hinner han boka nya kunder flera gånger om om det är i Augusti ni bokat.
    Allvarligt: tänk inte ens tanken att det skulle vara fel att boka av eller att han kommer bråka med er. Det är er rätt, särskilt om du inte kräver de 1500:- tillbaks.

Lycka till!

• challensia

Man blir lite nyfiken på vilken fotograf du vill boka vill du kanske tipsa om vem det är?

Håller med tidigare inlägg du behöver inte en bry dig, han kan boka in fler, blir nog inga problem.

• sammi

Tack ska ni ha, har varit så nojig men håller med er nu att han kan inte ta illa upp. Han har ju faktiskt tjänat lite pengar på det.

Fotografen vi istället vill ha är Jens C Hilner på www.photomedia.se

tycker hans bilder är one of a kind

Tack

• nassly

Håller med Jens bilder är jättefina men ni får nog snabba om ni ska boka så ert datum inte blir taget. Verkar som alla bokar Jens snackar hela tiden om den mannen eller ska man säga pågen.

Hej hopp

• Comfortably numb

det är väl det avgiften är till för, ifall man avbokar innan allt är klart.. och tills augusti borde fotografen hinna få fler förfrågningar, men säg till så fort som möjligt så han slipper tacka nej till andra kunder i onödan

Svar på tråden Vill byta fotograf i Skåne