Vill byta fotograf i Skåne
Hejsan allihopa hoppas på era råd och hjälp för jag vet varken ut eller in. Vi har bokat fotograf sedan några månader tillbaka. Vi har även betalt en förskottsavgift.
Men vi vill inte ha denna fotograf längre för vi har hittat en annan som vi bara måste ha.
Jag vet att det är dålig still från mig men det är mitt bröllop och jag vill göra det som känns rätt för mig inför min stora dag.
Vi har betalt 1500 kr i förskott till fotografen men dessa pengar bryr jag mig inte om, jag förstår att jag inte kan få tillbaka dessa. Kommer han tvinga oss att betala hela slutliga summan kan han detta? Vi har inget skriftligt avtal med honom.
Vi gifter oss i Augusti 2009 i Malmö, så det är ju inte i sista minuten heller tycker jag. Men jag är rädd att han ska börja bråka med oss så ville ha lite tips och råd innan jag kontaktade honom.
Det är inget fel på denna fotografen men vi har helt enkelt varit för snabba i vår bokning för vi villa ha det gjort. Vi hittade sen en annan fotograf som passade oss bättre helt enkelt och tog en annan stil av bilder.
Tacksam för svar