• Malla80

Söker sömmerska/skräddare nära Uppsala.

Jag behöver någon duktig som kan sy upp en klänning till mig (efter en bild jag bara har i huvudet)
    Efter alla dåliga omdömen kan jag omöjligt vända mig till ateljé Champagne (på Kungsgatan) så vart ska jag då hitta någon?
    Lite tips please...

• Svar på tråden Söker sömmerska/skräddare nära Uppsala.
  • Sobeit

Ta kontakt med Gottsunda Saxen och se om hon kan hjälpa dig. Hon är en duktig sömmerska.

• koholma

After Six eller Mäster Arnes kanske? Jag är i samma sits som du och vill gärna höra tips från någon som redan har sytt upp!

Jag var in på Ateljé Champagne och kommer aldrig gå dit igen. Det jag såg av klänningarna såg ut att vara dåligt sytt och bemötandet var väldigt otrevligt.

• Malla80

Jag var inne på Mäster Arnes och de var jättetrevliga men de syr inte uppklänningar från scratch. Om man köper en klänning av dem kan de sen ändra den efter ens önskemål men de måste alltså ha något att arbeta med först.

• koholma

Aah... Okej, då var det ett dåligt tips.

Tittade du på hur klänningarna var där? Fanns det något bra grundmaterial?

• Juliazzb25

Jag skulle oxå rekomendera mäster arnes han är bäst men jag såg att du var där...

vad du än gör gå inte och köp eller beställ från champagne..

Jag beställde klänningar till mina tärnor och det var så mycket strul och bråk och ändå var det inte så som vi kom överens om...

Min sisters klänning fick vi hämta ut dagen innan bröllopet och det var inte bra..

Skulle skriva hur mycket som helst men bara jag tänker på de blir jag illamående...

Lycka till

• Malla80

På Mäster Arnes hade de inte fått in några klänningar för kommande säsong ännu men jag tror han sa att vinterkläningarna skulle komma när som helst och sommarklänningarna i januari.

På hans hemsida www.arnesskradderi.se finns dock länkar till de leverantörer han har

Svar på tråden Söker sömmerska/skräddare nära Uppsala.