• stinol­d
    Äldre 18 Nov 23:17
    1532 visningar
    4 svar
    4
    1532

    Äntligen!

    Äntligen!
    Jag har hittat rätt! Har i flera år levt i ett destruktivt förhållande, där jag gång på gång påpekade min längtan efter barn och åtminstone förlovning - men inget hände.
    Och tack gode gud för det! Jag lämnade den karln på stående fot för några år sedan och började bygga upp mitt liv och mig själv.
    Idag bor jag i en ny stad, har av ren slump sprungit på min ungdomskärlek (drygt 3 års hemlig förälskelse är inte att leka med i ungdomen), kommer om några dagar bli sambo officiellt och vi har haft "the talk"..
    Hans initiativ.. Han hade gjort iordning en underbar middag när jag slutat jobba, vi satte oss och åt och småpratade när helt plötsligt han berättar det;
    Jag är kvinnan i hans liv, han är helt säker.. Och får han bestämma så kommer vi förlova oss snart.. Barn, det är självklart i hans liv och likaså bröllop..
    Jag har aldrig tidigare fått känna mig värd att satsa på, ännu mindre värd att skaffa barn och gifta sig med - tack vare mina underbara (väääldigt ironisk!) ex..
    Men nu.. Äntligen! Är jag säker på att jag kommer få uppleva allt detta.. Kommer inte vilja ha något stort bröllop (om jag får bestämma vill säga), men att få uppleva en bröllopsdag - wow...
    Som ni kanske förstod så är jag inte förlovad än, men jag brast ut i gråt när han sa detta ändå.. Att vara älskad är helt underbart! Vad jag gått miste om förut - skandal!
    För alla er längtande tjejer - Plötsligt händer det, vare sig det är en ny kärlek eller den ni har nu.. Jag hejar på er!!
    Kram!

  • Svar på tråden Äntligen!
  • 090214
    Äldre 18 Nov 23:27
    #1

    Åh va härligt å läsa.. Det här med ungdomskärlek.. Jag å min m2b var ett par i gymnasiet å nu 14 år senare hittade vi tillbaka till varandra å planerar bröllop den 14/2

  • Comfor­tably numb
    Äldre 18 Nov 23:29
    #2

    mysigt, kul! härligt att du hittat nån som får dig att känna dig så bra

  • Allez
    Äldre 19 Nov 00:11
    #3

    Åh, att få ihop det med ungdomskärleken är bara för romantiskt!

  • stinol­d
    Äldre 19 Nov 23:30
    #4

    Tack alla ni! :)

    090214 - Grattis till er båda! Efter lång väntan så kommer ju som bekant belöningen.. :)

    Comfortably numb - Ja verkligen, lever livet jag aldrig trodde man skulle få.. :)

    Allez - Mmm.. Jag håller med, den här historien vill jag berätta för barnbarnen i framtiden... :)

Svar på tråden Äntligen!