Håller på att bli GALEN på honom.
Ja. Kom hem idag till en jävla svinstia. Som vanligt. Påpekade att det kanske är dags att städa och han sa "ja, när ska du göra det?". BLIR FULLSTÄNDIGT APTOKIG. Jag går i skola fulltid och han är arbetslös så jag tycker inte det är orimligt av mig att jag tycker han kan dra det stora lasset hemma istället för att jag ska komma hem efter 8 timmar i skolan för att plocka up och dammsuga och diska (och visa dagar moppa, tvätta kläder).
Men. Jag satte på lite hårdrock och började städa för jag STÅR INTE UT längre och han klagade på min musik. Att han har mage! Och när jag irriterat sa att nu städar jag och då vill ha musik så sade han "jaså så nu när du måste städa efter dig själv för en gångs skull så blir sur och ska få igen?" och sedan hånskrattade han åt mig.
Är så jävla trött. Frågade honom hur han trodde disken diskar sig, hur maten lagar sig, hur tvätten blir tvättar och vikt och lagt in i garderoben. Jag frågade sedan hur han trodde vi har lägenheten, hur vi köper mat, hur vi har pengar i huvudtaget. Och sedan frågade jag om det är orimligt för mig att be honom städa resten. Han sa att jag 'lämnar så mycket efter mig' och han tänker minsann inte städa upp efter mig.
Ska vi leka den leken så lagar jag bara mat åt mig själv, diskar bara åt mig själv, tvättar bara mina kläder... och ska vi ta den leken ännu längre så har inte du någonstans att bo för det är jag som betalar och varför ska jag hjälpa dig?