• W2B Blom

    Frieriet - dela gärna med dig...

    Jag är en typisk romantiker, därför skulle det vara roligt om ni ville dela med er ert frieri

  • Svar på tråden Frieriet - dela gärna med dig...
  • Mrs Baom

    Jag kom ut från toaletten en dag, lillan sov middag och jag fann min kille/sambo i hallen utanför toaletten på knä med 10 röda rosor i handen. Sen sa han de magiska orden "vill du gifta dig med mig?" jag blev så glad och chokad att jag började dråta. Min kille fick tillslut säga till mig att det skulle vara bra om jag svarade på frågan, och naturligtvis svarade jag ja!!vi gifter oss 1/8-09. För mig var det här det bästa frieri som man kan tänka sig, väldigt spontant och oväntat!!

  • Ysolla

    Jag hämtade min kille på hans jobb.
    Vi stod och kysstes en stund och plötsligt ser han mig djupt i ögonen och säger "Vill du förlova dig med mig? Jag vet att jag aldrig skulle hitta någon bättre än dig även om jag så skulle leta hela livet..."
    Jag lipa som en gris och sa såklart ja!
    Något datum för bröllop är inte bestämmt, men vi planerar ganska mycket.
    Vi får se när det blir

  • Pumpkin

    Min sambo hade ordnat med revybiljetter och middag efter föreställningen, en riktig heldag. Så när vi sitter och äter den mest himmelska efterrätten drar han upp en ring ur fickan och säger "Vad säger du om jag sätter den här ringen på ditt finger?". Jag behöver väl knappast säga vad jag svarade?

  • juma

    Vilken härlig tråd tycker det är jätte mysigt att höra om andras frierier

    Mitt fick jag på nyårsafton vid 12 slaget mitt under fyrverkerierna, fick jag en stor kram och kyss sen såg han mig djupt in i ögonen och sa att han älskar mig väldigt mycket. Sen kom dom magiska orden "vill du gifta dig med mig" blev super glad och kunde inte hålla tårarna borta och fick lite svårt för att svar så efter en liten stund så säger han "vill du det?? Så mellan snyftningarna lyckades jag klämma fram ett JA

    W2B Blom: Har du blivit frid till eller friat? Vill inte du berätta?

  • anapanasiti

    Jag kom hem en dag från jobbet och fann vardagsrummet upplyst av massor med ljus. Vid ett litet bord stod min kille alldeles finklädd... på bordet stod det en ask. Han tog mina händer och sa en massa saker, som jag inte kommer ihåg mycket av... inte han heller för den delen... blev så chockad. Det jag kommer ihåg är att han sa att han älskade mig och att han vetat länge att jag är den han vill gifta sig med. Sen gick han ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom... och jag sa JA :) Sen fick jag världens finaste ring på fingret. Detta var den 15/8 detta året och vi planerar bröllop till den 8/8-09.

  • Charlotte Mattias

    Vilken bra tråd, håller med Juma

    Risk för långt det här!

    Men iaf...min blivande hade varit på stan på förmiddagen för att handla lite champagne, jordgubbar å vindruvor.
    Vi firade 1 år den dagen. han hade tidigare samma vecka bokat bord på en resturang i närheten av där vi bor, i samma stad.
    Min dåvarande fästman kom hem, vi gick till en park bara nån km bort från där vi bodde.
    Där hade vi en urmysig picknick med Champagnen, jurdgubbarna å vindruvorna! Vi had jättemysigt å vi gav varandra våra små presenter som vi köpt....

    då sa min fästman....hittade nånting annat på stan oxå! hade hade burit med sig en bukett med blommor (trodde då det var den) han gav mig buketten å jag öppnade pappret runt å såg att det var 10 st rosor

    medans jag öppnade buketten, hade han satt sig framför mig, hade ställt sig på knä, tog fram asken, öppnade den å där var det 2 st ringar å han sa "Andréa Charlotte Lindberg(som jag hette då) Vill du gifta dig med mig?! han sa nåt mer oxå men det kjommer jag inte ihåg för då hade jag redan börjat gråta å han började oxå gråta! jag fick till slut ur mig ett rört ja!

    Sen sa han att vi ska inte alls till den resturangen hade hade sagt...vi skulle till en annan mycket finare å ca 45 min bilresa! En havskrog...han hade ordnat så att personalen ställt fram levande ljus på bordet å gjort det sååå mysigt å oförglömligt!

    Å nu sen den 13/9 är jag fru Komulainen

    Hoppas ni orkat läsa allt nu, att jag inte tröttat ur er :-S

  • Fredolin

    På sportlovet 2008 (någon dag innan skottdagen) sa jag till Fredrik, "jag skulle kunna fria till dig nu men jag vet att du inte är redo för det, men jag är glad om jag slipper vänta i fyra år till";) Två månader senare firade Fredrik sin 30-årsdag på Jakthornet tillsammans med sina 50-närmsta vänner och familj och då helt oväntat tar han fram en ask och säger "Jag har en bit guld och några diamanter här som jag tänkte att vi skulle göra ringar av..." Jag kunde knappt tro det, tårarna sprutade och lyckades nicka ja till svar.

    Alla tjejerna i lokalen blev som förtrollade medans killarna i samboförhållanden kände viss press, med glimten i ögat sade någon till Fredrik "tack så j-la mycket"

  • skogssmurfen

    Jag och min nuvarande fästman var i Paris i våras och vi hade pratat en del om att förlovat oss men inte bestämt något.

    Under de första dagarna i Paris tyckte jag att karln min hade många tillfällen att fria, men icke. Jag tänkte väl att det var lika bra att släppa tanken på förlovning, men då..

    Vi hade varit ut och ätit och köpte en flaska champange på hemvägen och väl på hotellrummet tappade vi upp ett varmt bad (i ett minimalt badkar) och hoppade i. Jag satt liksom i hans famn och han satt och beskrev hur mycket han älskade mig och jag blev jätte rörd och sedan frågade han om jag ville dela resten av mitt liv med honom. Och ja det vill jag =)

  • jojoånick09

    jag överraskade min sambo med en trerätters middag... båda var genomförkylda men jag hade gett mig fanken på att frieriet skulle bli av den kvällen det var ju ändå den 29februari på skottdagen då som gammal är det när vi brudar kan fria till mannen...
    min sambo trodde bara det var en fin middag och när efterrätten kom in spelande föll jag på knä så läste jag en jättevacker dikt och så presenterade jag hela saken och frågade och så friade jag..
    han blev helt överrumplad som han sa och det pirrade i hela kroppen.. han sa ja! och så kysstes vi...

    vi har varit förlovade länge och som gammalt skall man ju gifta sig året efter förlovning men vi har väntat.. därför tänkte jag att nu när vi känner oss redo på många plan så var det dags att förnya det hela..

  • Sundance

    Med tanke på att vi förlovade oss i lördags så delar jag gärna med mig =).

    Vi har pratat om att förlova oss i över ett år men av olika anledningar har det inte blivit av. Nu hade vi gemensamt bestämt oss för att det var dax så vi beställde ringar och så tillsammans. Men även om vi nu planerade förlovning var jag inte riktigt säker på hur snart han kunde tänka sig att gifta, sig så jag frågade honom vid ett par tillfällen hur jag skulle veta när jag liksom fick börja planera och då har vi skojat och sagt att när han ger mig en bröllopstidning så vet jag att det är ok att börja planera. Jag skrev här på BT vid ett tillfälle att jag önskade att han skulle komma ihåg det han sagt och inte bara se det som ett skoj. Så i lördags när vi bytt ringar i en mysig svit på Hotel Tylösand, skålat och pussats lite =), sa han: "Vänta en stund, älsklingen" och försvann ut i hallen. Han kom tillbaka med händerna bakom ryggen och bad mig (barnslig som han är, min underbara fästman) att välja hand. Tänkte inte en sekund att det kunde vara det det var, men när jag pekade på hans högra hand höll han fram det senaste numret av Bröllopsmagasinet och ett vackert kort där han skrivit ett par gulliga rader, allt inslaget i ett vackert guldband. Kan inte beskriva hur lycklig jag blev. Fattar inte att jag inte anade att det kunde vara en tidning, men jag väntade mig inte det än. Hade nog inte kunnat bli lyckligare ens om han gått ner på knä och överraskat mig med en ring. Nu gjorde han det på sitt sätt och han kom ihåg vad vi pratat om. Hade kunnat kyssa ihjäl honom när han berättade hur han fått smussla med tidningen för att jag (hans controllfreak till fästmö) inte skulle upptäcka den. Men det allra roligaste var nog när han började tala om den snygga herrklädseln på sidan 63, och de snygga tärnklänningarna på sidan... osv. Och alla snygga ringar och klänningar där fanns till mig. Han hade verkligen tittat i den...

    Tack för att jag fick bubbla ur mig!

  • SM09

    Sundance: Härligt!
    Lite som med mitt frieri faktiskt, min kom också ihåg det vi pratat om.

    Vi brukar vara ute och gå ganska flitigt och på ett ställe efter vårt prommenadstråk så finns det ett gammalt omkullblåst träd. Vid ett tillfälle när vi var ute och gick så pekade jag på trädet och sa att om han någon gång tänkte fria så ville jag att han skulle göra det där.
    I våras (när det ff var snö) så gick vi förbi igen, då frågade jag på skämt om han ville "göra bort det" men nej, det var ju för mycket snö sa han och flinade. Under sommaren så gick vi aldrig där utan nu i höstas så var vi ute och gick igen och gick förbi trädet. När vi gick tillbaks så var vi alldeles tysta, jag frågade vad han tänkte på och till svar fick jag att han tyckte att vi skulle gå och kolla på "snödjupet". Tror nog att hjärtat hoppade till och jag slutade nog andas också.
    Jag hoppade upp och satte mig på trädet och han gick ner på knä framför mig och sa: Sara D****j, vill du gifta dig med mig? Jag svarde naturligtvis: -JA! Vi pussades lite och sen fick han göra om det för jag fick värsta blackouten

  • W2B Blom

    juma skrev 2008-11-17 19:43:00 följande:


    W2B Blom: Har du blivit frid till eller friat? Vill inte du berätta?
    Absolut kan jag dela med mig mitt frieri. Jag & min sambo var på en weekendresa i Paris. På dagarna besökte vi Eiffeltornet, Triumfbågen, Louvren m.m. Sedan på kvällen åt vi på en jättemysig restaurang med tre rätters och rödvin. Sedan åkte vi båt på floden Seine, hur mysigt som helst att åka under broar och se Paris på kvällen! Romantiken bara flödade!
    Vi hoppade av från båten på stationen vid Eiffeltornet, där gick vi sedan till en populär park där man kan få den perfekta semesterbilden av Eiffeltornet.
    Vid fontänerna och i parken - parken heter Trocadero, gick min sambo ner på knä för att kunna ta en fin semesterbild på tornet. Jag stod bredvid och tänkte inte så mycket på det. Sedan vände han sig överraskande om, fortfarande på knä, och tog min hand och sa nått i stil med "Du är kvinnan i mitt liv. Jag älskar dig mer än någon annat här på jorden. Sedan sa han mitt namn och frågade om jag ville gifta mig med honom?!"
    Ärligt talat kom jag faktiskt inte ihåg allt han sa, för jag började storlipa av lycka!!!!!!!! Men förmodligen fick jag fram ett "JA".
    Sedan kramades och pussades vi och mitt i alltihopa, började Eiffeltornets små lampor blinka jättemycket och det var så gudomligt vackert! (Ni kan se en bild i mitt bildgalleri, dock var det svårt att fånga allting på kameran, då man bara vill pussas)

    Självklart har vi bestämt att efter vigseln, när vi ska hoppa in bilen & dricka champagne, ska vi istället dricka Trocadero... Vi ska använda vår kapsylöppnare som vi köpte i Paris och ser ut som ett Eiffeltorn... Blir riktigt personligt!
  • Mrs Y

    O va härligt att få höra alla andras frierier! Även jag delar såå gärna av mig!

    För tillfället är jag på utbytestermnin i Tyskland, och till Halloween kom min dåvarande sambo ner hit. Vi bokade tid på restaurang i stadens högsta byggnad, med utsikt över hela staden. Efter huvudrätten kom han runt till min sida av bordet, gick ner på knä och frågade "namn, Will you marry me?" (han är engelskman) Sen tog han fram asken med en underbar solitär, och jag grät så jag inte ens svarade. Medans han försiktigt satte på mig ringen, (jag sträckte fram handen med en gång) frågade han försynt.."Does that mean yes...?" YES ropade jag o hela stället applåderade!

    Inget exakt datum bestämt, men Augusti 2009 tror vi..:)

  • skille

    Min favoritt film er Breakfast att Tiffanys. Og jeg har sikker sett den filmen 100 ganger:)

    5 Juni fikk jeg beskjed om at jeg måtte informere min sjef at jeg måtta ha fri den 6. Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om. Og var kjempe nyskjerrig hvorfor jeg skulle gå glipp av å få dobbelt betalt for å jobbe på en rød dag.
    6 Juni kom og jeg våknet kjempe tidlig da jeg ikek kalrte å slappe av eller sove. Jeg var kjempe nyskjerrig. Så jeg satt på en dvd, en film som får meg til å slappe av: Breakfast att Tiffanys... Midt under filmen våkner m2b som ser veldig rart på meg når han ser hvilken film jeg sitter å ser på. Han spør blir du aldri lei av den filmen.. Nei sier jeg. Vi står opp, og jeg begynner å lurer på om hankommer til å fri. Og om han gjør det kommer det nok ikke til å være drømme frieriet mitt. (tenker jeg) Min drøm var å få dra til Tiffanys og bli fridd til der...
    Etter frokost levere vi hunden vår til en kompis som skulle passe han til dagen etter, jeg viste fortsatt ikke hva vi skulle. Min m2b er ikke personen som overasker med sjokerende ting, men han er veldig romantisk.

    En stund etter vi har begynt å kjøre, merker jeg at vi er på veien til Landtvetter. Og spør om vi skal ut å fly.. Han svarer ja... jeg spør om det har noe med filmen jeg så på tidligre den dagen.. han svarer ja.. Og vips viste ejg hva som kom til å skje. Vi fløy til London, dro til Old Bond Street og til TIFFANYS. Vi valgte to kjempe fine platina ringer. han valgte til segselv en bred ring mens jeg valgte en litt tynnere ring med hele 17 fantastiske diamanter. Snakk om å overaske. Selv ikke hans mamma hadde trodd at han var i stand til å finne på noe slik. M2b sa på flyet tilbake til Gøteborg, jeg tenkte at så opphengt du er i den filmen, ville dette være riktig måte å gjøre det på. Du fortjener allt du har lyst på. Du er guld verdt men kler platina bedre. Han kysser meg. Jeg smiler og ser på min nye Tiffany ring:)

  • Marie88

    Vi var på en weekend, bara jag och min m2b, där det ingick spa. Vi hade kollat ut ringar innan, men (romantiker som jag är) ville jag att han skulle göra det när han ville, så att det ändå blir en överraskning.

    På spat, när vi är ensamma i bubbelpoolen(jag hade nästan glömt bort det, för allt annat var så härligt) så undrade han vad klockan var (vi hade tid för massage) och jag svarade att jag inte har en aning. Så han gick ut, jag tänkte inte mer på det, men när han kommer tillbaka ser jag på honom att det är något - han riktigt lyste! Han ber mig gå ur bubbelpoolen (Just här tänker jag åherregudåherregudåherregud! ), så ställer han sig på knä och säger (Kommer alltid minnas detta!) "Marie ....... ........., du är det bästa som någonsin hänt mig. Vill du gifta dig med mig?" Blir helt tårögd och säger självklart "Ja, det vill jag!".

    Blir tårögd bara jag tänker på det! Hittills lyckligaste dagen i mitt liv, men jag känner på mig att det kommer fler...

  • W2B Blom

    Åh, gud vad mysigt och roligt att höra andras frierier! Härligt att kärleken flödar!


    Lev livet - det går inte i repris
Svar på tråden Frieriet - dela gärna med dig...