• Fredolin

    transport från kyrka till festlokal

    Jag håller på och funderar kring transporten från kyrkan och funderar om det är ok att i denna transport ha med tärnor och marshalkar. Åker brudparet alltid själva? Jag skulle gärna vilja hyra en limousine och då väcktes tanken att kanske ska man då ha dessa med sig.

  • Svar på tråden transport från kyrka till festlokal
  • patti87

    vi skulle först åka med min mamma och hennes man.... men så hade dom alla en hemlighet.. min mans bror hade fixat en jättefin vit bil som stod utanför huset när vi kom ut...:) det var verkligen en överaskning!

  • Höstbrud-07

    Vi åkte med vår tärna och bestman, var jättetrevligt! Vi skålade i lite champagne tillsammans (best man körde, vi hade vår egen bil) och det var faktiskt bara kul att vara några fler då.

  • allehanda

    Varför skall du ordna transport för gästerna?Skulle själv aldrig ens komma på tanken.Mitt upplägg,vi bjuder till bröllop,gästerna tackar ja eller nej,man tar sig till kyrkan,vigsel,dags att ta sig vidare till festlokalen,fest,folk tar sig hem på bästa sätt vilket säkert kommer att ske med taxi och sedan hämtning av bil dagen efter.Skall tillägga att vi bor på landet så om det skulle ordnas buss så hade den blivit dyrare än hela bröllopet om man skulle köra hem alla gästerna(här går ingen buss efter 19 på kvällen).

  • passionsblomman

    Hon menar nog själva brudföljets transport mellan kyrka och festlokal....

    ...har sett flera som åkt limo med just tärnor och marskalker som sällskap.

  • EmMa09

    Vi ska åka limo, men har inte bestämt än om våra tärnor och marskalk ska åka med. Jag vill ha med dem alla, men min m2b vill att vi åker själva. Får se hur vi löser det!

  • Tx2

    Vi skulle inte få plats med vårt följe
    Dessutom tror jag att det kommer att vara skönt att få en liten stund tillsammans på tu man hand o reflektera/pausa lite. Medans vårt följe får umgås o mingla med vänner o bekanta.

  • Nalle Puh 40

    Tror vi ska åka själva och min sambos svåger ska köra oss för det är hans gamla bil

  • MulleNuh

    Exakt! En liten pause som HELT nygifta!


    Tx2 skrev 2008-11-16 16:56:19 följande:
    Vi skulle inte få plats med vårt följe Dessutom tror jag att det kommer att vara skönt att få en liten stund tillsammans på tu man hand o reflektera/pausa lite. Medans vårt följe får umgås o mingla med vänner o bekanta.
  • ElleJocef

    Vi ska nog ha med hela gänget i bilen, tror att det blir en trevlig stund med lite skumpa och så får alla coola ner sig lite efter kyrkan. Det är ju något av en pärs även för tärnor och marskalk

    När min bästa kompis gifte sig för ett par år sedan åkte vi (jag var tärna) tillsammans och det är nog den stunden vi ser tillbaka på och minns som roligast av hela dagen.

  • Söderbruden

    Vi har inte helt bestämt oss ännu, men förmodligen åker tärnorna och bestman i bussen som vi har hyrt tillsammans med de andra gästerna.

  • Fredolin

    Nja, det var inte riktigt tanken, transporten gäller ju oss men funderingarna var om det kanske skulle vara trevligt att ha med våra tärnor och marshalkar. Resten av gästerna får snällt lösa transporten själva.


    allehanda skrev 2008-11-16 15:12:07 följande:
    Varför skall du ordna transport för gästerna?Skulle själv aldrig ens komma på tanken.Mitt upplägg,vi bjuder till bröllop,gästerna tackar ja eller nej,man tar sig till kyrkan,vigsel,dags att ta sig vidare till festlokalen,fest,folk tar sig hem på bästa sätt vilket säkert kommer att ske med taxi och sedan hämtning av bil dagen efter.Skall tillägga att vi bor på landet så om det skulle ordnas buss så hade den blivit dyrare än hela bröllopet om man skulle köra hem alla gästerna(här går ingen buss efter 19 på kvällen).
Svar på tråden transport från kyrka till festlokal