• AL Rosèn

Text till inbjudningskort

Hej!
    Är det någon som kan hjälpa mig? Håller på att göra inbjudningskort och jag får inte till texten.
    Vi ska ha kuvertavg och istället för presenter så får gästerna lägga valfri summa pengar till våran bröllopsresa. Men hur skriver man det på ett snyggt och fint sätt?
    HJÄLP!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-14 09:44
    Hej igen! Såg att några tyckte det var sniket att önska både och. Så det jag behöver hjälp med är att formulera mig snyggt så att gästerna förstår att vi inte önskar oss saker utan pengar istället. Glöm vart pengarna ska gå till. Felskrivet av mig.. Sorry!!

• Svar på tråden Text till inbjudningskort
  • Zsarah

Alltså ni ska ha både kuvertavgift och så ska gästerna ännu till ge pengar till er bröllopsresa?
    Så kuvertavigten är inte istället för pressenter?

• AL Rosèn

Nä, vi ska inte ha pengar för mat. Men istället för ett bord fullt med presenter så kunde gästerna ge pengar istället. Vi har redan allt vi kan önska oss och då känner vi att det är roligare att få fara och resa. Så glöm det där med kuvert avg.

• Stardusty

Vi skrev i vår inbjudan nåt i stil med "i bröllopspresent önskar vi oss bidrag till vår bröllopsresa som går till xxx i september nästa år"

• AL Rosèn

Tack! För det förslaget. Men om man inte riktigt har bestämt vart man ska resa?

• Stardusty

Då blir det ju svårare, men ni kanske ändå har en idé om när ni ska åka och skriva det? Vi tyckte personligen att det lät bättre att gästerna fick veta vad de la pengar till, ser lite girigt ut att bara skriva att man vill ha pengar. Många, i alla fall äldre, vill ju gärna ge något som "räknas" och att ge en 500-ing som man inte vet om den går till en resa eller elräkningen känns kanske lite dumt.

• AL Rosèn

Kanske dags då att börja planera för resan också.

• Zsarah

Alltså ni ska inte ha kuvertavgift alls? hmm då skulle jag skriva något i stilen med.

Till bröllopspressent önskar vi oss bidrag till vår bröllopsresa.

Eller så kan ni skriva det som en dikt liknande... finns flera förslag här på bt:)

• AL Rosèn

Jo, vi skippar kuvertavg. Tänkte att man kunde önska sig presentkort på resia eller ticket. Eftersom vi inte hunnit kolla på resor än.

• bridesilly

Presentkort eller valuta till det landet ni ska åka till är en jättebra ide. Vi önskade oss presentkort på forex i bröllopspresent och det var faktiskt ovanligt många som hade köpt detta Sen är det alltid någon som vill köpa en vanlig present så det får man alltid räkna med. inte alla vill ge pengar.

• AL Rosèn

Men hur skriver man detta snyggt i inbjudan? Att man önskar sig presentkort på resia eller liknande?

• bridesilly

Vi skrev inte på vår inbjudan utan vi länkade till vår hemsida dit alla kunde gå in och titta på önskelista där det stod att vår högsta önskan är att förgylla vår bröllopsresa som går till cypern med ett litet bidrag i form av presentkort på forex

Sen hade vi även gjort önskelista på duka å lite sånt för de som inte ville ge pengar då

• MulleNuh

presentkort är väl inte så bra? Eller jo om man skriver ut vilken resebyrå isf.. Annars kan det bli jobbigt!

• Villemoa

Varför helt enkelt inte skriva att ni önskar er presentkort på Ticket, Resia?
    Vi har på vår bröllopssida skrivit att vi bla önskar oss presentkort på Fritidsresor. Sen ska vi också registrera en önskelista på Duka. Som sagt, det finns ju dem som ger annat ändå för att de inte vill ge pengar.

• Zsarah

Tänk bara på att alla går inte in på er bröllopssida och läser så det är bra att nämna det i inbjudan eller i ett skillt infoblad som de får.

• Tx2

Vi har bestämt oss för att ta bort present-informationen på inbjudan. Om någon vill ge oss present hör dem säkert av sig till oss, våra föräldrar, toastmastrar el värdinna. Dem kommer att ha fått information om att vi helst vill ha bidrag till resa el någon annan kul upplevelse. Så slapp vi fundera på formuleringen i inbjudan.

• Villemoa

Om det var mig detta var riktat till så är det ju naturligtvis så att vi i vår inbjudan kommer att hänvisa till vår bröllopshemsida, annars blir det mycket svårt för våra gäster att få all viktig information de behöver.

Zsarah skrev 2008-11-14 14:21:42 följande:
    Tänk bara på att alla går inte in på er bröllopssida och läser så det är bra att nämna det i inbjudan eller i ett skillt infoblad som de får.
  • Zsarah
    Villemoa skrev 2008-11-14 21:27:07 följande:
    Om det var mig detta var riktat till så är det ju naturligtvis så att vi i vår inbjudan kommer att hänvisa till vår bröllopshemsida, annars blir det mycket svårt för våra gäster att få all viktig information de behöver.
    Hur gör ni med äldre som kanske inte har dator?

Jag föreslår ett infokort/brev med i inbjudan för säkerhetsskull så får alla information, vissa kanske ändå inte går in på hemsidan.. har läst om det ett antal gånger här på bt...
  • kärleken förde oss samman

Vi kommer ha en bröllopshemsida med all viktig/oviktig info.
    Där kommer vi skriva såhär:

Vår högsta önskan är att bli make och maka, och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.

Vi tänkte ge ett litet tips, på hur ni problem med en eventuell gåva löser vips.

Vi har grubblat och funderat, och vårt hushåll grundligt studerat.

Man kan snabbt konstatera, att vi inte behöver mera!

Er närvaro är mer än nog, men om ni än mer vår dag vill hylla,

pengar till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla!

• MulleNuh

Vi har ju också en bröllopssida där allt kommer att stå. Vi kommer bjuda 2 st äldre bara. Allt dom behöver veta är ett telenummer och när man ska osa.

Zsarah skrev 2008-11-15 11:08:16 följande:
    Hur gör ni med äldre som kanske inte har dator? Jag föreslår ett infokort/brev med i inbjudan för säkerhetsskull så får alla information, vissa kanske ändå inte går in på hemsidan.. har läst om det ett antal gånger här på bt...
  • Villemoa

Alla som vi bjuder har tillgång till dator och i inbjudan kommer vi att hänvisa till att "all övrig viktig information om bröllopet finns på...". Om nu folk inte går in och läser så är det ju faktiskt upp till dem. Vi hade aldrig gjort en hemsida om vi inte visste att våra gäster är sådana människor som hänger på nätet kontinuerligt.Som MulleNuh också säger så kommer det i inbjudan också stå telenumret till oss och osa-datum så de får väl fråga då. Det ordnar sig, saker och ting brukar ju det.

Zsarah skrev 2008-11-15 11:08:16 följande:
    Hur gör ni med äldre som kanske inte har dator? Jag föreslår ett infokort/brev med i inbjudan för säkerhetsskull så får alla information, vissa kanske ändå inte går in på hemsidan.. har läst om det ett antal gånger här på bt...
Svar på tråden Text till inbjudningskort