• Vill nu

Köper Guldfynd in guld?

Har en massa guld som ligger occh skräpar, och vet att hos vissa guldsmeder kan man använda guldet som en slags "delbetalning" på ringen. Finns den möjligheten hos Guldfynd, där jag hittat min ring?

• Svar på tråden Köper Guldfynd in guld?
  • MulleNuh

Ja man kan sälja sitt guld där, men då gör man en mycket dålig affär. Man får typ 40-50:- /gram. Kan ju ha ändrats lite men inte så värst mycket tror jag.. Kanske är bättre att sälja till pantbank!?

• Vill nu
    MulleNuh skrev 2008-11-10 20:40:36 följande:
    Ja man kan sälja sitt guld där, men då gör man en mycket dålig affär. Man får typ 40-50:- /gram. Kan ju ha ändrats lite men inte så värst mycket tror jag.. Kanske är bättre att sälja till pantbank!?
    Oki! Någon koll på vad man får på pantbanken?
  • puppis

Hej!

Jag har kollat upp det där och i slutändan var det ändå inget bra att lämna guldet till pantbank. De vill bara ha saker som är säljbara och det kanske inte allt är. Men guldbutikerna betalar bra mycket mer än 40-50 kr. Jag köpe min ring för några veckor sedan och jag fick 100 kr/gram. Det priset gällde även på Guldfynd då jag kollade där för ett par månader sedan.

• Vill nu

oki! Får gå dit och höra kanske!

puppis skrev 2008-11-12 17:54:33 följande:
    Hej!Jag har kollat upp det där och i slutändan var det ändå inget bra att lämna guldet till pantbank. De vill bara ha saker som är säljbara och det kanske inte allt är. Men guldbutikerna betalar bra mycket mer än 40-50 kr. Jag köpe min ring för några veckor sedan och jag fick 100 kr/gram. Det priset gällde även på Guldfynd då jag kollade där för ett par månader sedan.
  • capu

såg att det var guldfynd du frågade om, men jag köpte min ring på albrektsguld och lämnade in guld jag hade hemma. Hade typ 9 "skräpringar" i 18k och 2 ringar i 23k fick 3000:- för det. 100kr per gram för 18k och 128kr för 23k. Så det kan ju vara bra även på guldfynd

• capu

puppis: sorry, såg inte att du redan skrivit guldfynds priser.

• Vill nu

oj, det är ju nästan hela min ring! :-O

capu skrev 2008-11-13 09:22:30 följande:
    såg att det var guldfynd du frågade om, men jag köpte min ring på albrektsguld och lämnade in guld jag hade hemma. Hade typ 9 "skräpringar" i 18k och 2 ringar i 23k fick 3000:- för det. 100kr per gram för 18k och 128kr för 23k. Så det kan ju vara bra även på guldfynd
  • capu

min ring var redan nedsatt från 8999 till 8599 och sen då med 3000 i guld som jag aldrig kommer använda så vart det nästan sjukt billigt. Vart helt chockad

• capu

Ojoj Den var nedsatt från 8999:- till 5499:- Annars är det ju inte såå billigt...

• vhp

jag jobbar på guldfynd och vi har följande priser.
    100kr/gram om du köper något hos oss, minimum måste du lämna in 5 gram. Vill du har pengar för skroguldet är det 80kr/gram.
    Vi tar endast emot 18k.

Svar på tråden Köper Guldfynd in guld?