• Vitt guld
    Äldre 10 Nov 10:40
    3968 visningar
    17 svar
    17
    3968

    Hemlisen läckte ut...

    Jag känner mig så besviken. Vi har kämpat med att hålla bröllopet hemligt men i helgen, bara 1 vecka innan vi gifter oss har det läckt ut. Jag har en blogg och har skrivit om giftermål i en särskild kategori med ett särskilt lösenord. Men så råkade en av mina läsare skriva om bröllopet i fel kategori så minst en av mina irl-vänner som är bjudna har läst... Usch, så surt det känns! Ville bara skriva av mig lite...

  • Svar på tråden Hemlisen läckte ut...
  • han och jag
    Äldre 10 Nov 11:12
    #1

    Vad tråkigt! Hoppas det känns bättre när du smält det hela. Kanske att just bara en person hann se?

  • Vitt guld
    Äldre 10 Nov 12:04
    #2

    han och jag skrev 2008-11-10 11:12:16 följande:


    Vad tråkigt! Hoppas det känns bättre när du smält det hela. Kanske att just bara en person hann se?
    Det är möjligt att bara 1 hann se, hoppas bara att hon kan hålla tyst. Tror dock hon säger det till sin man, som är en vän till min blivande. Hennes bästa vän är också bjuden så jag hoppas att hon inte säger nåt till henne heller. Det känns så surt iaf, luften bara gick ur mig.
  • Bride in Englan­d
    Äldre 10 Nov 14:02
    #3

    Kontakta de som vet o sag till dem att inte fora hemligheten vidare? Det hade jag gjort...

  • Vitt guld
    Äldre 10 Dec 19:30
    #4

    Det visade sig att personen som läst, den jag vet av iaf, berättade hemlisen för ytterligare 2 gäster... trist.

  • Äldre 10 Dec 19:42
    #5

    Men, har ni alltså gift er nu??? GRATTIS!!! VAD ROLIGT! Blev resten av alltihopa bra ändå? trots läckan, menar jag.

    Vitt guld skrev 2008-12-10 19:30:24 följande:


    Det visade sig att personen som läst, den jag vet av iaf, berättade hemlisen för ytterligare 2 gäster... trist.
  • Vitt guld
    Äldre 11 Dec 16:59
    #6
    passionsblomman skrev 2008-12-10 19:42:38 följande:
    Men, har ni alltså gift er nu??? GRATTIS!!! VAD ROLIGT! Blev resten av alltihopa bra ändå? trots läckan, menar jag.Vitt guld skrev 2008-12-10 19:30:24 följande:
    Ja, för 4 v sen på lördag. Det blev bra, allt annat.

    Förutom att en av vännerna blev sur över att vi valde att inte öppna presenterna under kalaset utan dagen efter.
  • Wiggy
    Äldre 11 Dec 17:42
    #7

    Brukar man inte öppna presenterna dagen efter?

  • Vitt guld
    Äldre 14 Dec 14:59
    #8
    Wiggy skrev 2008-12-11 17:42:43 följande:
    Brukar man inte öppna presenterna dagen efter?
    Jag vet inte hur man brukar göra på bröllop. På de jag har varit, och det är inte många, har man gjort så. Men vi döpte ju samtidigt och på dop kanske man "ska" öppna under kalaset. Hur som helst tycker jag att man ska få välja själv hur man vill göra...
  • alleha­nda
    Äldre 14 Dec 15:47
    #9

    Det är väl ännu en BT-grej att det är en partydödare att öppna bröllopspresenterna på festen.Jag vill inte köpa en present som är genomtänkt och sedan får man inte se reaktionen hos mottagaren.Kanske är det så den där vännen tyckte?

  • Blenda­Signe
    Äldre 14 Dec 18:07
    #10

    Iom att det ofta (iaf då jag vart med) har varit långväga gäster som stannar i stan över helgen - så tycker jag de e trevligt o öppna presenterna dagen efter under en brunch, fika, el nåt sånt. Så man får träffas igen under lite lugna former efter kalaset o festen...O då får de som vill komma o kolla på paketöppning...

    Vi kommer vara på en herrgård med alla gästerna över helgen, så det blir nog paketöppning till frukosten dagen efter :)... (dvs om 2 veckor :D)

  • Vitt guld
    Äldre 17 Dec 19:38
    #11
    allehanda skrev 2008-12-14 15:47:21 följande:
    Det är väl ännu en BT-grej att det är en partydödare att öppna bröllopspresenterna på festen.Jag vill inte köpa en present som är genomtänkt och sedan får man inte se reaktionen hos mottagaren.Kanske är det så den där vännen tyckte?
    De hade köpt en bok till sonen som döptes, så det var väl ingen superspeciell present.

    Själv tycker jag att det känns jobbigt att alla ska se vad jag har köpt, så jag tycker att det är skönt om folk inte öppnar min present när alla sitter och tittar.
  • alleha­nda
    Äldre 18 Dec 17:33
    #12

    Jag kommenterade det du skrev om bröllop, men även om jag är bjuden på ett dop så "förväntar" jag mig att presenten öppnas när jag är på plats.Min högst egna åsikt är den att om jag blir bjuden till någon och då väljer att lägga pengar på en present så är det självklart att givaren får se mottagarens reaktion på en genomtänkt gåva.Detta är hela nöjet för min del, att se gåvan bli mottagen med glädje.

  • HPapil­lon
    Äldre 18 Dec 19:55
    #13

    Presenter, oavsett sammanhang, är något man ger för att göra mottagaren glad, inte för att underhålla sig själva eller övriga gäster.

    Ribbing får den här frågan om och om igen:
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=778354

    Jag förstår egentligen inte riktigt vad som menas ovan med "se mottagarens reaktion". Det är (förhoppningsvis) ingen ploj-present eller något slags skämtartikel det handlar om. Reaktionen kan väl inte vara så mycket annat än att personen blir glad över en trevlig present.

  • alleha­nda
    Äldre 18 Dec 22:45
    #14

    Tråkigt att bli så missförstådd,med att se mottagarens reaktion menar jag att se glädje över en önskad gåva, eller att mottagaren reagerar med glad förvåning och då känner jag att då har jag lyckats pricka rätt gåva till rätt person.Personligen så tycker jag att det är övertråkigt att både ge och få plojsaker/skämtsaker så var du fått det i från vet jag inte.Och jo, reaktionen kan bli väldigt olika när gåvan är den rätta och när mottagaren förstår att uppskatta tanken bakom gåvan.Det är roligt att få ge!!

  • lillab­ruden
    Äldre 19 Dec 02:20
    #15

    Jag tror jag förstod vad du menar Allehanda, att du helt enkelt vill få bekräftat att mottagaren tyckte om presenten OCH tanken bakom! Inget fel i det!!!
    Däremot så är jag själv sån som hatar att stå och öppna presenter inför andra....Jag blir liksom glad oavsett men när alla förväntar sig en speciell reaktion från just deras present blir jag liksom avtrubbad och tycker inte det är kul att öppna presenter... Detta är bara som jag känner. Ingen har rätt eller fel i det hela tycker jag.
    Brudparet ska få välja själva och vill man så gärna vara med, så kan man ju komma överrens med brudparet. Däremot kan jag tycka att om man väljer att inte öppna framför gästerna, att man sedan tar sig tiden och skriver personligt tack kort till alla var för sig.

  • Sååå lurade
    Äldre 19 Dec 07:30
    #16

    Att inte öppna paketen inför gästerna är i mina ögon ingen BT grej, eftersom vi varit på bröllop och 30årskalas där samma sak förekom. Födelsedagsbarnet ville inte heller döda festen med att fördriva tiden med paketöppning på scen, och han har garanterat inte hängt på BT...

    Jag/vi funderar på att göra nåt liknande. Antingen öppnar vi bara presenterna vid tillfälle utan att det är planlagt i scemat och gästerna får kolla sen. Aldrig att jag kliver upp på nån scen och sen står där i 45min och visar presenter medans gästerna gäspar vid borden...

    Det är verkligen aptråkigt...

  • Sååå lurade
    Äldre 19 Dec 07:36
    #17

    förresten, på vår sons dop så började svärmor att själv öppna sin present till sonen eftersom de var på väg att åka hem och vi inte hade haft en tanke på det och inte hunnit.

    Ärligt, vad ville hon se en reaktion hos en 4:a månaders när hon köpt en sparbössa och en silverram...

    Hoppas hon inte gör så när vi gifter oss också...
    Hon är gullig men ibland tänker hon inte långt...

Svar på tråden Hemlisen läckte ut...