• aikido­aasa
    Äldre 9 Nov 23:07
    2209 visningar
    14 svar
    14
    2209

    Nä! Nu är det bantning som gäller!

    Urk!
    Idag kom det som verkligen peppade mig till att gå ner några kilon!
    En väninnas mamma kom fram till mig när vi träffade på dem i affären och sa: "Är det läge att gratulera..." och så tittade hon på min mage...
    Det är INTE läge att gratta... visst stod jag med en taskig hållning just då för att jag bar tungt, men inte kan jag påstå att jag ser så rund ut. Visst kan det vara klänningen som jag bra också... magen ser lite rundare ut i den upptäckte jag nu... Övriga kroppen är jag smal runt så jag kan förstå att hon kunde misstänka detta... men det kändes inte bra att höra detta nu.
    I vanliga fall är denna mamma väldigt gullig och rar, men kan vara lite disträ och är lite i sin egna lilla värld... så hon blev förlåten på direkten.

    Men nu är det bantning som gäller! Jag vill inte ha denna kommentar igen förräns de FÅR säga detta och jag verkligen har en liten bebbe i magen.

  • Svar på tråden Nä! Nu är det bantning som gäller!
  • Bumlis
    Äldre 9 Nov 23:25
    #1

    Äh, strunt i hennes kommentar. OM du vill göra nåt kanske du kan köra lite styrketräning för att få bättre hållning. Hade jag gjort iaf. Inte hade jag bantat för att en disträ liten mamma hade låtit en groda hoppa ur mun.

  • aikido­aasa
    Äldre 10 Nov 07:05
    #2

    Det kan jag göra... mer träningen behövs iaf...

  • Melis
    Äldre 16 Nov 22:37
    #3

    Har fått samma kommentar...kanske starta en bantartråd tillsammans???

  • Smålan­d09
    Äldre 18 Nov 19:47
    #4

    Åh vad trist att få en sån kommentar! jag fick en liknande, en kompis sa något om "är det något på gång?".. fattar inte.. kan inte folk hålla käft? om det skulle vara så så berättar man väl när man själv vill.. tills dess ska folk bara hålla tyst!

  • Nalle Puh 40
    Äldre 18 Nov 19:53
    #5

    Har oxå fått den

  • SaraPa­yam
    Äldre 18 Nov 19:55
    #6

    Mee tooo, men nu är det ett bra tag sen 1 1/2år sen. Men jag vände det till något positivt & började träna & lägga om min kost & nu har jag gått ner 16 kg Visst jag har ju en bit kvar, men "gravidmagen" syns inte länge

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 18 Nov 20:12
    #7

    hehe jag har också fått den kommentaren för några år sen.. de va som nån epidemi och flera olika personer frågade inom loppet av en månad.. de mest korkade va när en person frågade mig på en firmafest och jag stod där med en cider i handen (min mage har en tendens att se gravid ut vid högt intag av kolhydrater).. så korkat.. precis som jag skulle stå där och dricka alkohol med en bebis i magen..

  • SaraPa­yam
    Äldre 18 Nov 20:16
    #8
    september2009bröllop skrev 2008-11-18 20:12:30 följande:
    hehe jag har också fått den kommentaren för några år sen.. de va som nån epidemi och flera olika personer frågade inom loppet av en månad.. de mest korkade va när en person frågade mig på en firmafest och jag stod där med en cider i handen (min mage har en tendens att se gravid ut vid högt intag av kolhydrater).. så korkat.. precis som jag skulle stå där och dricka alkohol med en bebis i magen..
    Hahaha vilken korkad människa
  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 18 Nov 20:21
    #9

    eller hur?! folk tänker sig inte alltid för tyvärr...

  • Smålan­d09
    Äldre 18 Nov 21:05
    #10

    Nää, jag förstår inte varför folk måste snoka öht! Bättre att man håller tyst tills personen i fråga får bekräfta det..
    Kul att de frågade när du hade en cider i handen.. eeeh?? hur tänkte de där lixom?

  • SaraPa­yam
    Äldre 18 Nov 21:15
    #11

    Ja men precis, men vissa är för nyfikna...tyvärr...


    Småland09 skrev 2008-11-18 21:05:05 följande:
    Nää, jag förstår inte varför folk måste snoka öht! Bättre att man håller tyst tills personen i fråga får bekräfta det.. Kul att de frågade när du hade en cider i handen.. eeeh?? hur tänkte de där lixom?
  • ElinDL­B
    Äldre 18 Nov 21:29
    #12

    Har fått liknande kommentar när jag skulle röntga tummen en gång. När jag sa nej blev hon väldigt nervös för hon hade verkligen stirrat på min mage hehe inte för att jag blir sur men var väl inte det roligaste å höra. Har gått ner 16 kg nu av minst 20 kg så ser nog inte ut som att bebi är på gång iallafall och är väl tur det haha=P

  • SaraPa­yam
    Äldre 18 Nov 21:31
    #13
    ElinDLB skrev 2008-11-18 21:29:09 följande:
    Har fått liknande kommentar när jag skulle röntga tummen en gång. När jag sa nej blev hon väldigt nervös för hon hade verkligen stirrat på min mage hehe inte för att jag blir sur men var väl inte det roligaste å höra. Har gått ner 16 kg nu av minst 20 kg så ser nog inte ut som att bebi är på gång iallafall och är väl tur det haha=P
    Du är så duktig Såg du att jag hade öppnat en ny tråd för oss som ska gå ner 10-20kg?
  • ElinDL­B
    Äldre 18 Nov 21:33
    #14

    SaraPayam:

    Har inte kollat hehe sån latmask jag är! Får hoppa in där helt enkelt hehe!

Svar på tråden Nä! Nu är det bantning som gäller!