• nena85

Röd bröllopsklänning?

Jag och min blivande är båda åt hårdrockar hållet.
    Jag har svart hår och är tatuerad och piercad.
    Han rakad och har töjda öronsnibbar med spiraler i.
    Båda allmänt rockiga.
    Nu undrar jag bara vågar jag ha en blodröd bröllopsklänning med svarta detaljer?
    Han ska ha blodröd frack med svarta detaljer.
    Är det flera som gift sig i rött?
    Kan det bli vackert?
    HJÄLP!!!

• Svar på tråden Röd bröllopsklänning?
  • Soon and very soon

varför inte?? vackert vet jag inte, men snyggt kan det bli!

• MiaMariaR

det finns en hemsida med par som gift sig i allt annat än vita klänningar och svarta kostymer, kolla den:
    offbeatbride.com/

• passionsblomman

Tycker jag absolut att du ska våga!

Det är så himla roligt när någon verkligen ar en viss stil. Att tex göra en brudbukett som designas särskilt för den looken, sånt bara älskar jag!

Jag har sett en brud med svarta nätstrumpor och röd klänning med döskallar på...
    ..fast jag tror inte att just hon var på väg till kyrkan med sin m2b, för där gårväl kanske någon liten gräns kanske

men klänning i färg ska väl verklign inte vara ett problem.
    När min mamma gifte om sig på 70-talet-i kyrkan, gjorde hon det i klarröd långklänning och hon var jättefin!

Det tror jag att ni också kommer att bli

• Besservvisser

Gör det! Vad kul!

Vita/cremevita/benvita/gräddvita (osv) bröllopsklänningar är astråkiga. Nästan alla ser likadana ut från två meters avstånd.

Fram för mer färg!

• Besservvisser

Elle en svart klänning med röda detaljer. Det kan ser konstigt ut på bröllopsfotona om hans röd och din röd inte är samma tyg från samma 'batch'. Det finns alltid olika nyanser röd och tänk om det skär sig i bröllopsfotona om ni båda har helrött?

• Fianpian

Ja vad kul!
    Jag håller på att övertyga min traditionella sambo om att röd klänning kan vara otroligt vackert - kör på!

• Esonda

Klart du kan det! när jag ska gifta mig (när det nu blir) ska jag ha tvärt om.
    Svart klänning med röda detaljer.

Rött finns i så många olika nyanser. Så det kommer bli väldigt vackert!

Lycka till

• Rebellen75

Jag har en röd/svart klänning som jag verkligen gillar på min sida. Tänkte också först att gubben min skulle vara röd men har ändrat mig pga som andra har påpekat att det finns för många olika nyanser rött. Lycka till med klänning jakten.

• nena85
    passionsblomman skrev 2008-11-09 16:42:36 följande:
    Ha! såg nu på din sida att du ju är florist! DEN buketten vill jag gärna se bild på sen!!!
    Japp kommer sätta in massa bilder sedan.
    Men det är ju ett tag kvar.
    Har tusen ideer men så svårt att bestämma mig.
    Man kan ju göra så jäkla mycket roliga och tuffa grejer när man skall göra den själv.
Svar på tråden Röd bröllopsklänning?