• Fianpi­an
    Äldre 8 Nov 18:32
    5442 visningar
    15 svar
    15
    5442

    Bröllopstårta i Skåne

    Hejsvej,
    börjar bli dags att ta tag i tårtbeställning, vad har ni för tips på goda och prisvärda ställen runtom i Skåne? Jag har funderat på att det bör finnas många privata cateringfirmor, men vet inte hur jag ska hitta dem! Tips sökes :)

  • Svar på tråden Bröllopstårta i Skåne
  • oktobe­r09
    Äldre 9 Nov 15:27
    #1
  • Besser­vvisse­r
    Äldre 9 Nov 16:19
    #2

    Skåne är stort! Var ska ni ha festen?

    Vi har bröllopsfest i Flädie och har beställt från Ultimate Cake. De kör ut tårtan samma dag som festen. Vi funderade också på Tårtesset men tyckte inte att deras tårtor var goda.

    De flesta ställen har utkörning, kan tänka mig.

  • Anna och Ola
    Äldre 9 Nov 16:40
    #3

    David på S:t Gertrud ska göra vår, har provat och den var himmelsk

  • Fianpi­an
    Äldre 9 Nov 18:11
    #4

    Skåne e ganska stort ja :)
    men jag tänker att man kan sätta någon på att åka och hämta tårtan så det får gärna vara några mil från Lund (där vi bor och ska ha festen).
    Har kollat Ultimate Cake och Tårtesset och likande ställen, men har fått uppfattningen att de är för dyra. Vill hamna under 40 kr/biten men inte ha princess-tårta. Vet dock inte om det är realistiskt eller bara önsketänkande.
    Vad får ni betala?

  • Besser­vvisse­r
    Äldre 9 Nov 18:34
    #5

    Vi vet inte än. Vi har bokat och betalat någon handpenning och varit på en provsmakning, men vi har svårt att bestämma oss hur den ska se ut! De sade att det viktigast var att boka datumet och sedan brukar allt annat falla på plats.

  • 27juni­2009
    Äldre 9 Nov 21:42
    #6

    en mousse tårta med en mousse kostar ca 32 på konditori fantasi i kristianstad, 2 mousser 35kr o om man vill kan man lägga till för att få marsipan över o detaljer etc.

  • T RO
    Äldre 10 Nov 08:12
    #7

    Vi ska köpa passionsfruksmousse från Mormors bageri. De ska specialgöra den på browniebotten och då får vi betala 25-30 kronor biten. Den kommer vara helst slät uppe på, fast ljusgul, och ha ett chokladgaller runt hela tårtan. Precis min stil.

    Det värsta jag vet är "bröllopstårtor" för det är oftast mest lull lull och inte så mycket smak liksom. Jag har dessutom ätit tårta från Utimate Cake, och visst var den vacker, men verkligen inget jag skulle betala så mycket för. Då köper jag helre riktig chokladtryffeltårta från Hovby no9, för de kan VERKLIGEN göra goda tårtor...

  • Sebast­iána
    Äldre 10 Nov 14:33
    #8

    Jag måste verkligen testa Hovby no9:s tårtor. De har ju sådan fantastiskt god choklad, men tårtorna har jag inte testat.

    Jag kan annars rekommendera Hollandias tårtor. Jag tycker att de är fina som de är och hellre en sådan riktigt GOD tårta än en som är sagolikt vacker, men som inte smakar så gott och är torr och tråkig.

  • T RO
    Äldre 10 Nov 14:58
    #9
    Sebastiána skrev 2008-11-10 14:33:46 följande:
    hellre en sådan riktigt GOD tårta än en som är sagolikt vacker, men som inte smakar så gott och är torr och tråkig.
    HEAR HEAR!

  • Pink Panthe­r
    Äldre 10 Nov 15:15
    #10

    Om du befinner dig i norra skåne så kan du kolla in Dreamcake i laholm, där ska vi beställa...

  • Diz
    Äldre 10 Nov 15:15
    #11

    Ica Maxi Råå tar 25:- per bit...
    Ingen aning om hur den smakar dock.

  • oktobe­r09
    Äldre 10 Nov 16:14
    #12

    Marie tar 35 kronor biten och hennes tårtor är både fina och supergoda!! :)

  • Fianpi­an
    Äldre 10 Nov 20:32
    #13

    Tack för tipsen! Ska absolut kolla upp dem.
    Hovby hade definitivt varit ett alternativt om jag nån gång vunnit på triss :)

  • T RO
    Äldre 11 Nov 08:21
    #14
    Fianpian skrev 2008-11-10 20:32:18 följande:
    Hovby hade definitivt varit ett alternativt om jag nån gång vunnit på triss :)
    Faktum är att Hovby inte var så syrt som man kan tro, har för mig att det landade på ca 40 kronor biten. Visserligen ganska små bitar, men ack så mäktiga.

    Glömde helt bort att tipsa om patisseriet, hur kunde jag glömma det? Där kostar moussetårtor med tre lager vahlrona ca 40 kr biten. De har även en tryffelbotten med hela hallon och chokladmousse för ca 30 biten. Mmmm dreglar....

    Anledningen till att vi köper från mormors är att vi gärna ville ha passionsfrukt, annars hade det nog blivit patisseriet
Svar på tråden Bröllopstårta i Skåne