• hasseludden

Vi bjuder på öl och vin...men inget annat..

Vi ska ha vår bröllopsmiddag med efterföljande fest på en resaturang och bjuder på dryck till maten. Därefter öppnar restaurangens bar, där vi tänkte bjuda på öl och vin, men vill man ha drinkar eller annan dryck så får man bekosta detta själv...

Bör man upplysa om detta i inbjudan och hur formulerar vi oss i så fall???

• Svar på tråden Vi bjuder på öl och vin...men inget annat..
  • Fjälbacka 2009

kanske såhär: Till kaffet öppnar en bar. Baren tar kort eller kontanter (om den gör det)

• LirreMagic

Det tycker jag absolut att ni ska göra. Framförallt om det är ett ställe som endast tar kontanter, så gästerna kan ta med sig det om de vill. Tyvärr är jag lite dålig på formuleringar men något i stil med vad Fjällbacka 2009 skriver är väl inte så tokigt?

• hgav

Så här skev vi på vår bröllopssida som vi hänvisade till i inbjudan:

Efter maten blir det dans och i baren bjuder vi på öl, vin och alkoholfritt. Drinkar finns att köpa till självkostnadspris.

• Goldman

När jag var på min kusins bröllop, för några år sedan, var det ingen som nämnde något om att man var tvungen att betala drickat själv... Problemet där var att det inte stod någonting i inbjudan. De bjöd på dricka till maten, sedan var man tvungen att betala och de tog endast kontanter...Inte särskilt lyckat och många blev irriterade!
    Så självklart ska ni skriva något i inbjudan.

• AnAngel

vi hart skrivit i inbjudan att "öl,vin,cider och läsk bjuds på under kvällens fest"... och om ingen förstår att det ej är drinkar så märken den det när de beställer, för de bjuder vi inte på... har även sagt till många vi bjudit att drinkar får man själv stå för, men där vi är så tar de både kort och kontanter..

• hasseludden

Ja, de tar både kort och kontanter. Bra formuleringar! Tack.

Svar på tråden Vi bjuder på öl och vin...men inget annat..