• Maria1984

bjuda arbetskamrater

Hej
    undrar lite hur ni tänker göra med era kollegor

jag har inte fast jobb men har jobbat på samma ställe i ett och ett halvt år, funderar nu jättemycket på om jag ska bjuda mina kollegor på min avdelning, det är bara en som jag träffar privat, resten är bara jobb men man spenderar ju väldigt mycket tid med dom, typ halva tiden av ens liv. Det känns så konstigt att prata så mycket om bröllopet på jobbet men ändå är dom inte bjudna.

hur ska ni göra?

• Svar på tråden bjuda arbetskamrater
  • Nalle Puh 40

Jag ska inte bjuda mina kollegor för vi umgås inte privat men jag hoppas att de kommer och tittar på vigseln i kyrkan...

• Superälsklingen

vi kommer att bjuda med hjärtat till festen. just nu är vi runt ca 50 gäster. men vi kommer också att bjuda vissa bara till vigseln tex jag har väldigt många kusiner, vilka jag inte umgås med men ändå träffar nån gång om året kanske, de komemr att bjudas bara på vigsel. också arbetskamrater kommer bjudas på vigseln. sen efter vigseln utanför kyrkan kommer vi bjuda på en drink och tex snittar så alla får möjlighet att ta kort och kramas och så. för oss känns det som en ganska bra idé.
    jag vill dock göra inbjudningskort till dem som bara ska till vigseln också. fast med en annan text än de som blir bjudna på festen.

• Morfrumatte

Vi bjöd två av min mans kollegor då han gärna ville det och visste att det inte skulle bli några sura miner hos de övriga kollegorna. Alla andra var hjärtligt bjudna till vigseln.

• Pebble

Både jag och min fästman har kollegor som är vänner även privat så det blir inte så svårt att välja. Andra kollegor som vi inte umgås med privat är inte bjudna på festen och det förstår de då de flesta är medvetna om kostnaderna för att hålla bröllop.

• MrsWindh

Jag skulle bjuda med dom som jag vill ha på mitt bröllop. Som känner mig och min M2B.

Jag skulle inte vilja ha hans arbetskamrater som jag kanske träffat 1-2 ggr privat och alltså inte känner..

/A

• 2time

Hur många är ni? Hur stort bröllop ska du ha? Hur mycket är det värt att få prata hur mycket man vill om bröllopet på jobbet?

• Nocia

Då det enbart är kvinnor på mitt jobb pratas det en del bröllop på jobbet, men det är oftast inte jag som tar upp ämnet. Man kan ju inte babbla om det hur mycket som helst och sedan inte bjuda någon. Det känns fel. Jag kommer inte att bjuda mina kollegor för vi brukat inte umgås privat. Däremot sambons närmaste kollegor som vi faktiskt träffar ibland privat blir bjudna.

• shakynose

Jag blev bjuden till en kollegas bröllopsceremoni, men inte till festen och det tycker jag var fint! Vi blev bjudna på lite fika utanför och fick chans att kramas och fotografera så som Superälsklingen beskriver.

Svar på tråden bjuda arbetskamrater