• Äldre 5 Nov 08:12
    5834 visningar
    44 svar
    44
    5834

    Vårbrudar -09

    Hej

    Den andra tråden stängdes så jag tänkte att nu startar vi en ny
    Den gamla var
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3030960.html

    För närvarande är det vi som varit med här
    Men det finns alltid plats för flera

    Mars;Pidis 11 April

    April; vår09 18

    Maj; nocia 22 maj + elsi 9.

    Juni; miss moneypenny 6 juni, nni 27 juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-05 16:27
    Mars;
    2BMarriedSoon mars eller april
    April;Pidis 11, vår09 18

    Maj; nocia 22 maj + elsi 9. fröken sjunfors 23

    Juni; miss moneypenny 6 juni, nni 27 juni

  • Svar på tråden Vårbrudar -09
  • nni
    Äldre 5 Nov 11:24
    #1

    Ni andra vår-försommarbrudar. Skriv in er vet jag!

  • 2BMarr­iedSoo­n
    Äldre 5 Nov 12:01
    #2

    Hej!
    Jag gifter mig i mars eller april (datumet beror på när den präst vi vill ha kan, samt lokalen). Känns lite oroande att inte ha datumet klart eftersom inget annat kan bokas heller innan det är satt.

  • Anna Hallén
    Äldre 5 Nov 12:01
    #3

    Registrera dig här så får du ett presentkort på 150 eller 250kr på H&M eller Gina Tricot! HELT GRATIS!!! www.gratisklader.se/Register.asp

  • Äldre 5 Nov 12:56
    #4

    Välkommen


    2BMarriedSoon skrev 2008-11-05 12:01:06 följande:
    Hej!Jag gifter mig i mars eller april (datumet beror på när den präst vi vill ha kan, samt lokalen). Känns lite oroande att inte ha datumet klart eftersom inget annat kan bokas heller innan det är satt.
  • fröken sjunfo­rs
    Äldre 5 Nov 13:23
    #5

    Oj, denna tråden har jag missat helt Vi gifter oss den 23:e maj, det räknas väl till försommaren åtminstone?

  • nni
    Äldre 5 Nov 15:12
    #6

    Ni e så välkomna in hit.

    2BMarriedSoon; Ja datumet e ju viktigt att sätta. Vi hade först lite svårt med det eftersom det finns ju en del datum som kan passa. Men bokning av lokal o kyrka/präst/vigselförrättare e nog bra att göra först.

    fröken sjunfors; Det låter bra med försommar när det e slutet av maj

  • 2BMarr­iedSoo­n
    Äldre 6 Nov 10:16
    #7

    Tack!
    Nu har vi bestämt oss för datum: 25 april blir det. I Kiruna. Så det är ljusa kvällar och snö på fjällen..
    Det som hindrade oss innan var lokalfrågan. Och prästen. Den präst vi vill ha kan bara 28 mars och 25 april, och lokalen vi först tänkte ha går inte att boka förrän i januari!!! Så länge vill man ju inte vänta. Tänk om den hinner bli bokad av nån annan! Men igår hittade vi en annan lokal som förhoppningsvis ska fungera. Så nu ska jag ringa prästen och boka in 25 april. Känns jätteskönt att ha det klart i alla fall. Klänningen är också beställd så nånstans har vi kommit i planeringen i alla fall. :o)

  • nni
    Äldre 9 Nov 11:53
    #8

    2vMarriedSoon; Vad härligt med den blandningen av klimat!
    Skönt att det e fixat med präst o lokal nu, om det känns bra så blir det säkerligen bra! Eller hur!

    Borde osså köpa klänning snart...

    Har ngn kommit på förslag till "lekar"?
    Tänkte ha en form av frågesport när vi äter lite tilltugg innan middagen. Frågor som cirkulerar oss samt gäster. Hur låter det?

  • Blivan­de mrs walker
    Äldre 9 Nov 16:50
    #9

    Hej
    Vi gifter oss också i april, den artonde i Göteborg.
    Jag har ordnat lokal, klänning och ringt förrättare (men han kunde inte säga något förrän efter nyår) så nu sitter jag och funderar på inbjudningskorten och känner mig lugn.

    nni: Frågesport låter bra, annars känner jag att lekarna kan bero litet på gästerna, blir det fulla ungdomar eller stela 50-åringar? och hur många gäster är det? Sitter de så alla hör varandra?
    Frågesporter av olika slag är kanske det som funkar bäst om man är många och sitter ned, det och snapsvisor. Kanske ni kan ha en intro-lek med er favoritmusik?
    Eller kolla med någon student ni känner vad man brukar leka på sittningar, det känns som om det kunde appliceras på bröllop också.

  • nni
    Äldre 9 Nov 17:03
    #10

    Blivande mrs walker skrev 2008-11-09 16:50:38 följande:


    HejVi gifter oss också i april, den artonde i Göteborg.Jag har ordnat lokal, klänning och ringt förrättare (men han kunde inte säga något förrän efter nyår) så nu sitter jag och funderar på inbjudningskorten och känner mig lugn.nni: Frågesport låter bra, annars känner jag att lekarna kan bero litet på gästerna, blir det fulla ungdomar eller stela 50-åringar? och hur många gäster är det? Sitter de så alla hör varandra?Frågesporter av olika slag är kanske det som funkar bäst om man är många och sitter ned, det och snapsvisor. Kanske ni kan ha en intro-lek med er favoritmusik?Eller kolla med någon student ni känner vad man brukar leka på sittningar, det känns som om det kunde appliceras på bröllop också.
    Hej på dig!
    Låter bra det som du ordnat.
    Vi blir blandat, både 20+ (vår ålder) o äldre.
    Så frågesport skulle väl fungera, då alla kan vara delaktiga. Vi ska vigas redan 13.00. Så därför vi vill ha tilltugg o lek innan middagen. Om det handlar om frågesport kan man ju sitta ner samtidigt som man äter lite...
    Sedan efter middag (snapsvisor ska det bli) o dans lär det bli ngn till lek. Men ska inte va så himla mycket, eftersom vi inte tycker att bröllopet ska vara för strukturerat utan man ska mingla o dansa mest. Förhoppningsvis.
    Fler förslag ngn? Ngn lek utomhus!? E ljust länge i juni månad.
Svar på tråden Vårbrudar -09