Jag blir gråtfärdig - kyrkan stängd!!!
För ett halvår sedan -minst- kom jag och min sambo överens om att vi ville gifta oss 6 juni nästa år. Tanken var att det vore perfekt då vi alltid skulle få vara lediga på våran bröllopsdag. Jag kastade mig på telefonen och ville boka våran utvalda kyrka, och fick då svaret att återkomma 1 nov, då nästa års planering skulle vara klar. Åh, vilken jobbig väntan!
Kunde dock inte hålla mig utan ringde tidigare i höstas igen och försökte och fick då svaret att återkomma i början på november (förstod sen att 1 november var på en lördag).
Så. Kastar mig således på telefonen så fort linjen är öppen idag och får då svaret att eftersom 6 juni är en röd dag så kommer de inte att ha några dop eller bröllop den dagen "men har du ett annat favoritdatum kanske"? Förklarar då att jag väntat ett halvår på att få boka detta datum, och att lokal etc redan är bokat...
Vad f**n rent ut sagt! Panik! Har förstått att de flesta kyrkor redan har tagit emot bokningar länge nu, så det verkar ju inte vara så lätt att få tag på en annan, och såå många kyrkor känner jag inte till ärligt talat.
Alla ni andra som ska gifta er 6 juni (verkar ju vara ganska många, om man tittar här på forumet), ska ni alla gifta er borgligt eller är jag den enda som ställt in mig på en kyrka som beslutat sig för att ha stängt pga röd dag?
Detta är säkert jätteluddigt och jobbigt att läsa, men jag är just nu såååååå besviken....