• Plummis83

    bröllopstårta i Skåne

    Sitter och småkollar lite på tårtor, ska gifta oss i Skanör så helst där runtomkring upp till Malmö/Lund vill jag ha tips på var man kan beställa tårta!

    Fick ni provsmaka tårtan (provbakelse) innan??

    När tog ni kontakt med bageriet/kondioriet första gången?

    All tips å råd behövs...

  • Svar på tråden bröllopstårta i Skåne
  • 27juni2009

    Jag pratade med ett konditiri i kristianstad häromdagen o där hade de en lista på alla olika fyllningar o så bokade men in ett samtal m konditorn så man får komma o bestämma detaljer med honom, till det tillfället skall man ha betsämt vilka 3-4 smaker man vill provsmaka de har oxå en pärm med bilder på alla de bröllopstårtor de gjort allt för inspiration. Hon sa att vi kunde återkomma efter jul för tidsbokning etc, de som kunde ställa till det var ju att om de har flera bröllop så kan ställningarna ta slut hos dem.

  • Hofsan

    Jag kan rekommenedera Tårtesset i Staffanstorp. De gör väldigt goda moussetårtor. De har provsmakning till ett litet självkostnadspris.
    Vi provade 3 olika fyllningar tror jag
    Där e en bild på vårt tårta i mitt galleri men hon kan göra den precis hur du vill.
    Man kan komma dit på gratis konsultation.
    Vi bokade dock 5 månader innan då de har smockfullt under sommarmånaderna(de stänger konditoriet då och ägnar sig bara åt att göra bröllopstårtor)

Svar på tråden bröllopstårta i Skåne