• jafo

Föräldrar träffar svärföräldrar

Hej!
    Jag har en liten undran. Hur ofta träffas era föräldrar och era respektives föräldrar?
    Tänkte ge ett exempel om ni inte förstår vad jag menar:
    Min pappa har träffat min sambos föräldrar. Detta bara en gång då det är ca 40 mil emellan. Min mamma har aldrig träffat min sambos föräldrar.

Såmina frågor är; Träffas de mycket? Eller har de inte träffats alls? Hur lång tid innan de träffades?

• Svar på tråden Föräldrar träffar svärföräldrar
  • Lövings

De träffas när vi har kalas och grejer.
    Det har de gjorts sen i början.
    Men också så bjuder de hem varandra osv.
    Min pappa bor 30 mil ifrån oss och vi ska dit
    om 3 veckor och vara en helg och då ska mina svärföräldrar med=)

Själv då?

• JPerlestam

Mina föräldrar träffar bara mina svärföräldrar när det är kalas och liknande hemma hos oss, de har även bjudit in varandra på en obligatisk middag i hemmet varsin gång på 5 år. De gillar varandra, men är extremt olika och det är stor ålderskillnad. Mina föräldrar är 46 o 49, svärföräldrarna 60 o 67 år då de valde att skaffa barn sent.

• JPerlestam

obligatorisk skulle det stå... =)

• DanKat

Våra föräldrar träffades innan vi var tillsammans (medan vi var på väg att bli ett par), familjerna var på semester på samma ställe och mina föräldrar kom dit en dag innan hans skulle åka, så då bjöd mina föräldrar hem hela hans familj till våran stuga
    Förutom det har dom bara träffats en gång när hans föräldrar kom och överraskade på pappas 60-årskalas i somras (bara jag och min m2b visste om att dom skulle komma). Fast dom bor runt 120 mil ifrån varandra så jag tycker ändå det är rätt bra att dom träffats två gånger på ett och ett halvt år

• 27juni2009

på kalas är det klassiska här oxå, sen har de varit hem bjudna till varandra vid något tillfälle, blir snart igen eftersom mina föräldrar skall leverera en sak som min svärmor fköpt från vårt familjeföretag O den träffaen "fasar" jag för, tror de kommer planeras en del "skit" inför vårt bröllop.....
    De har trevligtihop när de träffas, men de e ju inte så att de ringer o pratar m varnandr osv.

• Magglo

Våra föräldrar träffades första gången efter ca 4-5 månader och de hade så trevligt att de fortsatte umgås utan mig och min fästis. Det är så skönt att de gillar varandra. Alla vi bor i samma stad så de träffas ganska ofta.

• Tjinglan

Våra föräldrar bor långt ifrån varandra, och kommer träffas på en lunch hemma hos oss om några veckor för första gången. Tänkte att det var bra om de i alla fall hade träffats en gång innan vigseln.

• Plummis83

Våra föräldrar kommer träffas första gången den veckan som bröllopet är!!

Mina föräldrar bor i Dalarna medans vi andra bor i Skåne så det är ca: 70 mil emellan.

• enkeli84

Min mamma har träffat mina blivande svärföräldrar 2 gånger.. Men min pappa kommer träffa dom först när dom kommer hit till bröllopet... men mina svärföräldrar bor ju i finland...

• jafo

Oki, jo vi bor ju 70 mil från mina föräldrar och 100 mil från mina svärföräldrar så det är ju inte så ofta man hälsar på någon av dem eller att det blir kalas.

Min mamma kommer nog träffa mina svärföräldrar först efter att vi gift. Beror iofs på när vi gifter oss också.

Svar på tråden Föräldrar träffar svärföräldrar