• Marie88

Känner pressen

Fler som har föräldrar som inte kan sluta pressa en om när man får barn? Det känns lite som att det inte räcker tt vi ska gifta oss! Jag menar, vi försöker så gott vi kan ju... Pressen kanske gör att vi inte kan få barn, blir ju skitstressad. Jag menar, vi är ju inte lastgamla, jag är 20 och M2B 22.

Är jag ensam om detta?

• Svar på tråden Känner pressen
  • Nancy Drew

Usch, vad jobbigt det låter. Har du talat om för dem hur du känner?

• Marie88

Dem vet det och jag har varit ärlig mot dem, men de säger bara "Jag vet, jag vet" och sedan fortsätter dem! De har aldrig varit bra på att kunna ta gränser.

• anne på grönkulla

Sånt behöver man inte höra. Vägra lyssna, byt samtalsämne, lägg på luren, gå därifrån. Sorry. Kan de inte respektera gränser så får man sätta ner foten hårdare. Att de blir utestängda är deras eget fel då.

• Marie88

Fast det är ju inte svart/vitt heller. Det att de tjötar är för att de längtar, de är självklart glada för vår skull och vill gärna hjälpa till, men det blir lite mycket "Något nytt om barn?" varje gång.

• Marie88

Vad gnällig jag låter! Sorry, men det är skönt att ösa ur sig det. Ingen annan som har krävande föräldrar?

• Silla69

Ojj jag har en son som är 22 jag hoppas verkligen inte han kommer hem och säger att dom ska ha barn nu. ( hade han gjort det hade jag blivit glad) men pressa en 22åring nej tack. LEV livet och njut med din blivande innan ni får barn.

• Marie88

Tack tjejer, skönt att höra. Anne på grönkulla, de kanske lugnar sig lite nu för jag har sagt att jag ringer dem så fort jag vet. Förhoppningsvis gör det detta.

Silla69 Eller hur? jag tycker inte föräldrarna ska pressa sina barn när vi trots allt inte är äldre. Det är en sak nu för vi vill ha barn, men när de inte accepterar att de får reda på det så fort VI vet, då vet jag inte vad jag gör mer.

• Ore

Nej, har aldrig fått den pressen från mina föräldrar. I och för sig har min syster fått barn, så de har ändå haft barnbarn. Och det var ju inte så att de föreslog barn medan jag gick en krävande utbildning på 4,5 år...

Hade någon av våra föräldrar sagt så till oss skulle jag svarat att jag vill nog inte ha barn någonsin, och om jag sedan blivit gravid skulle jag sagt att jag ändrat mig. Det är inte deras angelägenhet, helt enkelt.

• anne på grönkulla

Jag är i en lite annan sits, är betydligt äldre än ni och försöker inte aktivt få barn, än iallafall - om de visste att vi försökte kanske de skulle agera annorlunda (och periodvis har det tjatats en del, tror de gett upp nu ). Men faktum är att sånt är en privat fråga. Men det är klart, har ni t ex sagt att ni försöker och vill ha så fort som möjligt (och därför redan bjudit på information) då kanske de tycker att det är fritt fram.

Svar på tråden Känner pressen