• fru edlund
    Äldre 27 Oct 19:32
    1740 visningar
    5 svar
    5
    1740

    Vad härlig kärleken är ibland

    Vill bara skriva av mig lite för jag är så himla glad.

    När man varit tillsammans i nästan 20 år så vet man att förhållanden går upp och ner, känslorna går upp och ner och ibland vet man bara inte om man orkar leva ihop med den där mannen som man varit tillsammans med så länge. Man kommer in i en fas när man irriterar sig på allt han gör och säger och funderar mycket, är det det här livet jag vill ha, allt är bara en tråkig vardag, vill jag leva på det här sättet och med den här mannen som kan driva mig till vansinne.... sedan kommer den där dagen då molnen skingras, man tittar på honom och känner kärleken igen, man känner igen det där man saknat och vad det var man blev kär i och bara är så himla glad att det är han och jag och att jag inte gav upp när det kändes jobbigt.

    Jag vet inte om det var här jag läste det men det var ett par som varit i hop i typ 50 år som sa att hemligheten var att de aldrig "tappat kärleken" för varandra samtidigt. Översättningen från engelska blev väl inte klockren men det är så sant!

    Kram på er alla i höstmörkret!

  • Svar på tråden Vad härlig kärleken är ibland
  • lilles­essan
    Äldre 27 Oct 19:34
    #1

    :D MMM :D så rätt så rätt

  • anja16­61
    Äldre 27 Oct 19:36
    #2

    åhh så sant!
    och så funkar det även efter 4år tillsammans oxå! iallafall i vårt förhållande
    och ajg e ju väldigt känslosam och en riktig dramatiker!!! här kan det hända grejer!!
    men som sagt sen kommer den dagen då allt e underbart och man minns så väl varför man älskar mannen sååå!

  • Äldre 27 Oct 21:32
    #3

    Tänk att det var den mest värmande tråden på länge1
    Du har så rätt och det gäller bara att komma ihåg det när det jobbiga är helt uppslukande.

    Kram på dig själv!

  • fru edlund
    Äldre 28 Oct 07:36
    #4

    Tack passionsblomman, nu blir jag lite fuktig i ögonen! Med all denna kärlek blir jag lite gråtmild också

  • Äldre 28 Oct 16:20
    #5

    Man behöver all kärlek man kan få när man stiger upp och det är tjockis på rutorna, becksvart och väldigt långt kvar till det kommer att vara soluppgång när man ska till jobbet!

    fru edlund skrev 2008-10-28 07:36:58 följande:


    Tack passionsblomman, nu blir jag lite fuktig i ögonen! Med all denna kärlek blir jag lite gråtmild också
Svar på tråden Vad härlig kärleken är ibland