• brud09

unga tonåringar...

...tips på ngt man kan slänga in i festhäftet för att roa dem? Kritor till de yngsta hade jag tänkt, men jag betvivlar att 14-åringen blir lycklig över att få det

• Svar på tråden unga tonåringar...
  • DanKat

Jag har alltid (oavsett ålder) tyckt att det varit roligt med gåtor och klurigheter, korsord och såna saker

• FruLjungberg

vill man inte hellre va med de vuxna i den åldern.. kan vara känsligt för dem att känna sig yngre

• erika26

Kan hon/han inte dansa då? Jag kommer ihåg att jag var berusad första ggr när jag var 14 år.

• Mrs Baom

om det går ställ dit en tv å en dvd med lite filmer, det å lite chips kan funka för 14-åringar:)

• Ore

Den 14-åriga tjej som var med på vårt bröllop räknade jag som vuxen... Fast hon fick ingen alkohol (och hennes mamma satt i närheten). Jag skulle inte vilja att någons 14-åriga BARN drack alkohol på vårt bröllop.

Tjejen dansade som alla andra på kvällen, hon skulle aldrig velat sitta och titta på TV istället. Hon var dessutom urtjusig i en fin röd klänning!!!

• Myrmor

Håller med flera andra, att bli specialbehandlad som BARN kan vara känsligt i den åldern. Ge henne ingen alkohol bara, och låt henne sitta bredvid någon hon tycker är cool/kul.

• FruLjungberg

Hon kan väl få alkoholfritt vin/skumoa finns med alkoholfritt öl också. Ingen vill bli behandlad som en liten i den åldern

• erika26

Jag menade inte att hon skulle FÅ alkolhol. Jag menade bara att jag minns hur det var!

• passionsblomman

Tror 14-åringen tycker set är roligt att gå på fest som "stor" och skulle varend sekund inte vara den roligaste i hela det 14-åriga livet, så är det i all synnerhet god social träning att vara lite van i sådana sammanhang också...

• erika26
    passionsblomman skrev 2008-10-24 20:44:35 följande:
    Tror 14-åringen tycker set är roligt att gå på fest som "stor" och skulle varend sekund inte vara den roligaste i hela det 14-åriga livet, så är det i all synnerhet god social träning att vara lite van i sådana sammanhang också...
    Precis!
  • brud09

Ja, 14- åringen tycker nog det är kul å vara stor, men resterande klan som är 12 år och nedåt... Har oxå funderat över d där m dvd osv men jag tror ej den möjligheten finns. Vad gäller dans så tror jag inte att d blir ngn. Vi är så få.
    Tack för alla tankarna, förresten! :)

Svar på tråden unga tonåringar...