• Saralainen

Hur texta snyggt på ett inbjudningskort?

Hejsan!
    Är där fler än jag som inte har sådär vacker handstil och inte vill kladda ner dom fina inbjudningskorten?
    Jag har köpt en kalligrafipenna men jag vette fasiken hur jag ska få det snyggt på korten.
    Finns det någon mall med bokstäverna man kan följa så det blir snyggt?
    Eller det e helt enkelt bara att be någon med snygg handstil att skriva åt en?
    Sen kom jag på, jag har beställt 40 inbjudningskort med 40 kuvert..vad händer om man kladdar till det och skriver fel på ett kuvert? Kan man inte på något sätt skriva ut det på någon lapp snyggt och sen klistra på kuvertet? Hur har ni gjort?? Beställt fler kuvert kanske? =)
    Kramar från mig

• Svar på tråden Hur texta snyggt på ett inbjudningskort?
  • trampetroll

Jag ahr använt en handstilsaktig texstil och kört ut mina på datorn, både jag och killen skriver som en kratta så hellre att göra det på data sättet.

• MulleNuh

Hur många ska ni skicka ut då? Är det precis 40 st?

• Aleta

Jag skriver som en kratta, men jag skrev adressen på kuverten så snyggt jag kunde med en guldpenna. Kuverten slänger ju folk ändå. Jag lyckades kladda till någon, men försökte rädda så gott det gick.

Inbjudan skrev vi ut på datorn. Om jag skulle haft handskriven inbjudan så hade jag bett någon annan att skriva.

Tackkorten däremot skrev jag själv, de är ju mer personliga på något sätt.

• Saralainen

Alltså inbjudningskorten är förtrycka och klara så där behöver jag inte skriva något mer än deras namn på. Sen är det adressen på kuverten. Men det känns så lökigt att ha ett stilrent snyggt inbjudningskort med snygg text och sen kommer min handstil mitt därpå. Vill ju att det ska vara snyggt och stilrent rakt igenom.
    Suck.
    Får nog be någon annan skriva adresserna och namnen =)
    Ja vi kommer bli ganska exakt 40 st. Annars får jag beställa till fler.

• MulleNuh

Ja men försök hitta någon som kan skriva fint då!

Saralainen skrev 2008-10-24 10:09:19 följande:
    Alltså inbjudningskorten är förtrycka och klara så där behöver jag inte skriva något mer än deras namn på. Sen är det adressen på kuverten. Men det känns så lökigt att ha ett stilrent snyggt inbjudningskort med snygg text och sen kommer min handstil mitt därpå. Vill ju att det ska vara snyggt och stilrent rakt igenom.Suck.Får nog be någon annan skriva adresserna och namnen =)Ja vi kommer bli ganska exakt 40 st. Annars får jag beställa till fler.
  • Mrs Baom

Om man lägger in linjal på kuvertet och sedan skriver så man får den som stöd så blir det ganska snyggt. Bokstäverna blir lite raka i underkant men det gör inget då alla ser likadana ut. Prova på ett löst papper å se vad u tycker om det!!

Svar på tråden Hur texta snyggt på ett inbjudningskort?